7. Toyota RAV4 – 724 198 samochodów
Kompaktowy SUV Toyoty jest jednym z modeli, które pokazują cały czas rosnącą modę na samochody o takim typie nadwozia. Wzrost sprzedaży o 9,4 proc. pozwolił RAV4 na awans o 3 pozycje. Ważną cechą SUV-ów jest ich popularność niezależnie od długości geograficznej – są one coraz chętniej kupowane zarówno w USA, Europie, jak i w Azji, a przede wszystkim w Chinach. Zatem Toyota RAV4, jako model globalny, a do tego oferowany od 1994 roku, ma na czym budować swoją popularność. W dalszej poprawie wyników sprzedaży tego modelu pomógł nie tylko rosnący popyt na SUV-y (w tym te kompaktowe), ale też lifting – 2016 był pierwszym pełnym rokiem po zmianach w wyglądzie RAV4. Co ciekawe, w sukcesie nie przeszkodził fakt, że model ten nie posiada uboższych wersji – już w standardzie ma mocny silnik i bogate wyposażenie, co powoduje, że nie należy on do najtańszych w klasie. Z drugiej strony warto zauważyć, że akurat w Europie Toyota RAV4 nie należy do najpopularniejszych SUV-ów – na Starym Kontynencie nie załapała się nawet do pierwszej pięćdziesiątki.