2. Volkswagen Golf (500 630 samochodów)
W Europie Volkswagen Golf nie ma sobie równych i sprzedaż w naszym rejonie świata odpowiada za ponad połowę globalnego wyniku tego kompaktowego hatchbacka. Jednak również w Ameryce Południowej i Azji Golf znajduje sporo nabywców. Model ten zachował drugą pozycję w rankingu i zaliczył jedynie niewielki spadek o 1,8 proc.
Ciekawie wygląda też sytuacja z innymi modelami Volkswagena, która pokazuje, że dla tej marki rynki pozaeuropejskie są bardzo ważne. Na naszym kontynencie, po Golfie i wspomnianym wcześniej Polo, trzecim najpopularniejszym modelem marki jest Passat. Jednak w globalnej statystyce zajął on dopiero 19 miejsce po dość dużym spadku (spowodowanym zapewne aferą z dieslami w USA). Dużo wyżej uplasowała mało popularna u nas kompaktowa Jetta (12 miejsce), a nawet przeznaczony na rynek chiński sedan Lavida (15 miejsce).