Najmocniejszy model Audi – RS6
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/230/audi-rs-bok.jpg',600,292) ) |
| --- | Audi RS6 został skonstruowany przez firmę quattro GmbH we współpracy z Audi AG. Konstruktorzy bardzo poważnie potraktowali zadanie, aby przekształcić limuzynę oraz wersją kombi modelu A6 w auta naprawdę sportowe.
Przede wszystkim, zadbano więc o moc. Uznano, że najwłaściwszym rozwiązaniem będzie zamontowanie silnika dającego moc 450KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/230/audi-rs-kombi.jpg',600,318) ) |
| --- | Silnik V8 o pojemności 4,2 litra osiąga w Audi RS6 moc maksymalną 331 kW (450 KM) przy obrotach od 5700 do 6400 /min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 560 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów: od 1950 aż do 5600 /min. Taka charakterystyka silnika sugeruje, że Audi RS6 zaprojektowano nie tylko do jazdy sportowej, podczas której utrzymuje się zazwyczaj bardzo wysokie obroty. Wzięto najwyraźniej pod uwagę, że wielu nabywców tych aut będzie tylko od czasu do czasu w pełni wykorzystywać walory sportowe tej maszyny, na co dzień satysfakcjonując się doskonałą dynamiką podczas statecznej jazdy z biura do domu. Ośmiocylindrowy silnik ma aluminiowy kadłub. Na każdy cylinder przypada pięć zaworów: trzy zawory wlotowe i dwa wylotowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/230/audi-rs-wnetrze2.jpg',600,475) ) |
| --- | Układ hamulcowy Audi RS6 to całkiem nowa konstrukcja łącząca zalety praktyczne z komfortem. Piastę tarczy wykonano z aluminium i przez to obniżono masę nieresorowaną. Poprawiono tym samym zarówno komfort, jak i trzymanie się drogi. Połączenie z wentylowanym od wewnątrz żeliwnym pierścieniem ciernym zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.
Tarcze hamulcowe montowane w przednich kołach posiadają średnicę 365 mm, a tarcze w kołach tylnych mają średnicę 335 mm. Oś przednią hamują 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe, a na osi tylnej działa hamulec z zaciskiem jednotłoczkowym oraz zintegrowany z nim hamulec ręczny.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/230/audi-rs-tyl.jpg',600,366) ) |
| --- | W Audi RS6 zastosowano koncepcję zawieszenia: Dynamic Ride Control – DRC. Podstawę tego układu stanowi specjalny system tłumiący, który przeciwdziała wzdłużnym i poprzecznym przechyłom samochodu. System jest i tyle ciekawy, że funkcjonuje bez udziału elektroniki. W momencie pokonywania zakrętu, przy skręconych kołach przednich, charakterystyka tłumienia zmienia się - przemieszczenia wokół osi wzdłużnej pojazdu (przechyły poprzeczne) zostają znacznie ograniczone. Na tej samej zasadzie system DRC przeciwdziała przechyłom nadwozia wokół osi poprzecznej podczas przyspieszania i hamowania (nurkowanie).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/230/audi-rs-przod.jpg',600,445) ) |
| --- | Audi RS6 w pełni zasługuje na miano samochodu sportowego: bardzo mocny silnik, skuteczne hamulce, usztywnione zawieszenie. Tworząc auto myślano widocznie o poważniejszych klientach, których raczej odstraszają spojlery, czy inne wizualne atrybuty sportowego samochodu. Poza kilkoma detalami, RS6 nie różni się wyglądem od modelu podstawowego Audi A6.
Niestety, nie można liczyć na podobną powściągliwość, jeśli chodzi o cenę. Dość powiedzieć, że Audi RS6 kosztuje dwa razy więcej niż Porsche Boxster.