Audi rozszerza rodzinę TT o silnik 1.8 TFSI. Nowa czterocylindrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa uzyskuje 118 kW (160 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego, gwarantując TT Coupe i Roadster sportowe osiągi jezdne. Program uzupełnia druga nowość: silnik 2.0 TFSI jest teraz dostępny również ze stałym napędem na wszystkie koła quattro.
1.8 TFSI to kompaktowy i lekki (135 kg) agregat łączący w sobie wszystkie cechy nowoczesnych silników. Bezpośredni wtrysk benzyny, regulowany wałek rozrządu zaworów dolotowych poprawiający stopień wypełnienia komór spalania, dwa wałki wyrównoważające gwarantujące wysoką kulturę pracy jednostki. Pompa olejowa, dzięki nowoczesnej technologii sterowania uzależnionego od zapotrzebowania zużywa niewiele energii i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Silnik 1.8 TFSI uzyskuje z 1.798 cm3 pojemności skokowej podobną moc, jak przed kilkoma laty bezsprężarkowy V6, mianowicie 118 kW (160 KM). Moment obrotowy pozostaje na wysokim poziomie 250 Nm od 1.500 do 4.500 obr./min. Przy tym ten silnik z długim skokiem zużywa niewiele paliwa – tylko 6,7 litra na 100 km w wersji coupe i 6,9 litra na 100 km w roadsterze.
W jednostce tej moment obrotowy jest przekazywany przez sześciobiegową skrzynię manualną na koła przednie. Przyspiesza on Audi TT Coupe do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h; w Audi TT Roadster wartości te wynoszą odpowiednio 7,4 sekundy i 223 km/h. Tak dynamiczne właściwości Audi TT zawdzięcza między innymi niewielkiej masie całkowitej: coupe waży tylko 1.240 kg, roadster 1.285 kg. Oba nadwozia wykonane są w przeważającej części z aluminium.
Quattro dla 2.0 TFSI
Nowością w programie Audi TT jest również napęd na wszystkie koła quattro dla najlepiej sprzedającego się silnika 2.0 TFSI. Napęd ten poprawia trakcję, a tym samym bezpieczeństwo i przyjemność jazdy. Siły są przenoszone przez nowoczesną przekładnię S-tronic, zmieniającą swoje sześć biegów bez wyczuwalnych przerw w sile ciągu. Serce napędu quattro – elektronicznie sterowane i hydraulicznie napędzane sprzęgło wielotarczowe dzięki nowemu zasobnikowi ciśnieniowemu pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas. W razie potrzeby w ciągu milisekund przekazuje ono siły z przedniej osi na tylną.
Czterocylindrowy TFSI czerpie swoją siłę z 1.984 cm3 pojemności skokowej i tak jak jego mniejszy brat, łączy w sobie bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem. Ta pracująca niezwykle spokojnie jednostka napędowa z czterema zaworami na każdy z cylindrów dysponuje mocą 147 kW (200 KM) i w zakresie między 1.700 obr./min a 5.000 obr./min przekazuje na wał korbowy stały moment obrotowy 280 Nm. Prędkość maksymalna wynosi w wersji coupe 238 km/h, a w wersji roadster – 235 km/h. Na przyspieszenie od 0 do setki auta te potrzebują odpowiednio 6,2 sekundy lub 6,4 sekundy i spalają tylko 7,7 litra paliwa na 100 km (coupe) i 7.8 litra z nadwoziem typu roadster.
TT 1.8 TFSI i 2.0 TFSI quattro pojawią się w salonach już w połowie bieżącego roku.
Źródło: Samar.pl