Najmniej kłopotliwe modele według Warranty Direct

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 5Dane z Wielkiej Brytanii

Obraz
© Fotolia

Większość polskich zmotoryzowanych może sobie pozwolić jedynie na zakup używanego samochodu. Wybierając dany model, kierowcy mają nadzieję na jego bezproblemową eksploatację. Oto modele, które w brytyjskim zestawieniu Warranty Direct wypadły najlepiej.

Warranty Direct to firma, która oferuje ochronę ubezpieczeniową w razie usterki samochodu. Brytyjczycy na podstawie danych o problemach zgłoszonych w ramach polis tworzy rankingi dotyczące stopnia kłopotliwości aut. W przeciwieństwie do niemieckich zestawień ADAC czy Dekry, Warranty Direct bierze pod uwagę nie tylko to, czy coś się zepsuło, ale też koszt usunięcia problemu. Nie sposób więc odmówić temu zestawieniu użyteczności.

By sklasyfikować samochody, Brytyjczycy stworzyli wskaźnik nazwany Reliability Index – indeks niezawodności. Średnia dla samochodów objętych badaniem wynosi 100. Im jego wartość jest niższa, tym lepiej dla posiadaczy danego modelu. Oto modele samochodów, które według Warranty Direct przysparzają najmniej kłopotów.

/ 51. Toyota IQ

Obraz
© Materiały prasowe

Średni wiek: 4,8 roku
Średni przebieg: 53,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1 h

/ 52. Mitsubishi Lancer

Obraz
© Materiały prasowe

Średni wiek: 5 lat
Średni przebieg: 69,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie / silnik
Średni koszt naprawy: 0,4 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 0,9 h

/ 53. Opel Agila

Obraz
© Materiały prasowe

Średni wiek: 5,0 lat
Średni przebieg: 42,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,2 h

/ 5Dalsze miejsca

Obraz
© Materiały prasowe

Średni wiek: 7,2 roku
Średni przebieg: 80,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 5 h

Średni wiek: 4,4 roku
Średni przebieg: 46,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h

Średni wiek: 5,5 roku
Średni przebieg: 48,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h

Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 67,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h

Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 62,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny
Średni koszt naprawy: 1,3 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,4 h

Średni wiek: 4,6 roku
Średni przebieg: 50,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,5 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h

Średni wiek: 5 lat
Średni przebieg: 62 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,2 h

Jak łatwo zauważyć, w zestawieniu dominują modele azjatyckie. Oprócz tych japońskich znajdziemy jednak również koreańskie. Europa jest słabo reprezentowana, ale pewnym zaskoczeniem dla wierzących w stereotypy może być Citroen C1. Co ciekawe, znalazł się on wyżej niż bliźniacza Toyota Aygo. Fani niemieckiej motoryzacji mogą być zawiedzeni. W zestawieniu Warranty Direct reprezentuje ją tylko Opel Agila.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne