Dane z Wielkiej Brytanii
Większość polskich zmotoryzowanych może sobie pozwolić jedynie na zakup używanego samochodu. Wybierając dany model, kierowcy mają nadzieję na jego bezproblemową eksploatację. Oto modele, które w brytyjskim zestawieniu Warranty Direct wypadły najlepiej.
Warranty Direct to firma, która oferuje ochronę ubezpieczeniową w razie usterki samochodu. Brytyjczycy na podstawie danych o problemach zgłoszonych w ramach polis tworzy rankingi dotyczące stopnia kłopotliwości aut. W przeciwieństwie do niemieckich zestawień ADAC czy Dekry, Warranty Direct bierze pod uwagę nie tylko to, czy coś się zepsuło, ale też koszt usunięcia problemu. Nie sposób więc odmówić temu zestawieniu użyteczności.
By sklasyfikować samochody, Brytyjczycy stworzyli wskaźnik nazwany Reliability Index – indeks niezawodności. Średnia dla samochodów objętych badaniem wynosi 100. Im jego wartość jest niższa, tym lepiej dla posiadaczy danego modelu. Oto modele samochodów, które według Warranty Direct przysparzają najmniej kłopotów.
1. Toyota IQ
Średni wiek: 4,8 roku
Średni przebieg: 53,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1 h
2. Mitsubishi Lancer
Średni wiek: 5 lat
Średni przebieg: 69,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie / silnik
Średni koszt naprawy: 0,4 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 0,9 h
3. Opel Agila
Średni wiek: 5,0 lat
Średni przebieg: 42,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,2 h
Dalsze miejsca
Średni wiek: 7,2 roku
Średni przebieg: 80,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 5 h
Średni wiek: 4,4 roku
Średni przebieg: 46,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h
Średni wiek: 5,5 roku
Średni przebieg: 48,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 67,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 62,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny
Średni koszt naprawy: 1,3 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,4 h
Średni wiek: 4,6 roku
Średni przebieg: 50,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,5 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h
Średni wiek: 5 lat
Średni przebieg: 62 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,2 h
Jak łatwo zauważyć, w zestawieniu dominują modele azjatyckie. Oprócz tych japońskich znajdziemy jednak również koreańskie. Europa jest słabo reprezentowana, ale pewnym zaskoczeniem dla wierzących w stereotypy może być Citroen C1. Co ciekawe, znalazł się on wyżej niż bliźniacza Toyota Aygo. Fani niemieckiej motoryzacji mogą być zawiedzeni. W zestawieniu Warranty Direct reprezentuje ją tylko Opel Agila.