Najmniej kłopotliwe kilkuletnie samochody. Raport Warranty Direct

Obraz
Źródło zdjęć: © East News | DAREK REDOS/REPORTER
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 6Liczą się też koszty napraw

Obraz
© East News | DAREK REDOS/REPORTER

Usterkowość to kłopot, jakiego najbardziej obawiają się nabywcy samochodów z drugiej ręki. Oto raport brytyjskiej firmy oferującej pakiety przedłużonej gwarancji, w którym przedstawiamy najmniej usterkowe i najtańsze w naprawie samochody.

Warranty Direct to brytyjska firma oferująca polisy działające jak przedłużona gwarancja. Ich posiadacze otrzymują zwrot części kosztów poniesionych na naprawy. Firma dokładnie ewidencjonuje swoje wydatki i na ich podstawie tworzy ranking. Każdy z modeli określony jest tam za pomocą tzw. reliability index, czyli wskaźnika niezawodności. Im jego wartość jest niższa, tym lepiej dla posiadacza pojazdu. Wskaźnik określany jest w oparciu o częstotliwość awarii, koszt ich usunięcia, a także potrzebny na to czas. Pod wieloma względami ranking jest więc bardziej użyteczny niż zestawienia ADAC czy DEKR-y.

Na kolejnych slajdach prezentujemy wyniki rankingu. W każdym segmencie prezentowane są trzy najlepsze modele oraz - dla porównania - najgorszy.

/ 6Samochody segmentu A

Obraz
© Materiały prasowe

Indeks niezawodności: 12
Średni wiek: 5,5 roku
Średni przebieg: 49,0 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h

Indeks niezawodności: 15
Średni wiek: 5,2 roku
Średni przebieg: 61,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,2 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h

Indeks niezawodności: 19
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 59,5 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 0,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h

Najgorszy wynik w grupie – Smart Forfour

Indeks niezawodności: 148
Średni wiek: 5,4 roku
Średni przebieg: 69,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h

/ 6Samochody segmentu B

Obraz
© Materiały prasowe

Indeks niezawodności: 11
Średni wiek: 4,4 roku
Średni przebieg: 46,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h

Indeks niezawodności: 21
Średni wiek: 4,5 roku
Średni przebieg: 60,8 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,7 h

Indeks niezawodności: 24
Średni wiek: 4,2 roku
Średni przebieg: 62,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: klimatyzacja i wentylacja
Średni koszt naprawy: 0,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h

Najgorszy wynik w grupie - Seat Ibiza

Indeks niezawodności: 184
Średni wiek: 4,3 roku
Średni przebieg: 41,4 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 2,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 3,4 h

/ 6Samochody segmentu C

Obraz
© Materiały prasowe

Indeks niezawodności: 4
Średni wiek: 5,0 roku
Średni przebieg: 69,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika/silnik
Średni koszt naprawy: 0,3 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 0,9 h

Indeks niezawodności: 31
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 84,0 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h

Indeks niezawodności: 35
Średni wiek: 4,9 roku
Średni przebieg: 58,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h

Najgorszy wynik w grupie - Fiat Bravo

Indeks niezawodności: 176
Średni wiek: 4,9 roku
Średni przebieg: 83,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 2,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h

/ 6Samochody segmentu D

Obraz
© Materiały prasowe

Indeks niezawodności: 29
Średni wiek: 4,5 roku
Średni przebieg: 93,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: hamulce
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h

Indeks niezawodności: 61
Średni wiek: 4,7 roku
Średni przebieg: 96,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 2,2 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h

Indeks niezawodności: 64
Średni wiek: 4,3 roku
Średni przebieg: 82,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 3,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h

Indeks niezawodności: 64
Średni wiek: 4,0 roku
Średni przebieg: 84,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika/silnik
Średni koszt naprawy: 1,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h

Najgorszy wynik w grupie - Alfa Romeo 159

Indeks niezawodności: 215
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 92,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,5 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,1 h

/ 6SUV-y

Obraz
© Materiały prasowe

Indeks niezawodności: 51
Średni wiek: 5,1 roku
Średni przebieg: 65,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h

Indeks niezawodności: 57
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 72,7 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h

Indeks niezawodności: 60
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 89,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h

Najgorszy wynik w grupie – Audi Q7

Indeks niezawodności: 447
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 100,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 3,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 3,6 h

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy