Najmniej kłopotliwe kilkuletnie samochody. Raport Warranty Direct
Liczą się też koszty napraw
Usterkowość to kłopot, jakiego najbardziej obawiają się nabywcy samochodów z drugiej ręki. Oto raport brytyjskiej firmy oferującej pakiety przedłużonej gwarancji, w którym przedstawiamy najmniej usterkowe i najtańsze w naprawie samochody.
Warranty Direct to brytyjska firma oferująca polisy działające jak przedłużona gwarancja. Ich posiadacze otrzymują zwrot części kosztów poniesionych na naprawy. Firma dokładnie ewidencjonuje swoje wydatki i na ich podstawie tworzy ranking. Każdy z modeli określony jest tam za pomocą tzw. reliability index, czyli wskaźnika niezawodności. Im jego wartość jest niższa, tym lepiej dla posiadacza pojazdu. Wskaźnik określany jest w oparciu o częstotliwość awarii, koszt ich usunięcia, a także potrzebny na to czas. Pod wieloma względami ranking jest więc bardziej użyteczny niż zestawienia ADAC czy DEKR-y.
Na kolejnych slajdach prezentujemy wyniki rankingu. W każdym segmencie prezentowane są trzy najlepsze modele oraz - dla porównania - najgorszy.
Samochody segmentu A
Indeks niezawodności: 12
Średni wiek: 5,5 roku
Średni przebieg: 49,0 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h
Indeks niezawodności: 15
Średni wiek: 5,2 roku
Średni przebieg: 61,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,2 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h
Indeks niezawodności: 19
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 59,5 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 0,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h
Najgorszy wynik w grupie – Smart Forfour
Indeks niezawodności: 148
Średni wiek: 5,4 roku
Średni przebieg: 69,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h
Samochody segmentu B
Indeks niezawodności: 11
Średni wiek: 4,4 roku
Średni przebieg: 46,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,1 h
Indeks niezawodności: 21
Średni wiek: 4,5 roku
Średni przebieg: 60,8 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,7 h
Indeks niezawodności: 24
Średni wiek: 4,2 roku
Średni przebieg: 62,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: klimatyzacja i wentylacja
Średni koszt naprawy: 0,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h
Najgorszy wynik w grupie - Seat Ibiza
Indeks niezawodności: 184
Średni wiek: 4,3 roku
Średni przebieg: 41,4 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 2,6 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 3,4 h
Samochody segmentu C
Indeks niezawodności: 4
Średni wiek: 5,0 roku
Średni przebieg: 69,6 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika/silnik
Średni koszt naprawy: 0,3 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 0,9 h
Indeks niezawodności: 31
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 84,0 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h
Indeks niezawodności: 35
Średni wiek: 4,9 roku
Średni przebieg: 58,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,1 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h
Najgorszy wynik w grupie - Fiat Bravo
Indeks niezawodności: 176
Średni wiek: 4,9 roku
Średni przebieg: 83,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 2,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,2 h
Samochody segmentu D
Indeks niezawodności: 29
Średni wiek: 4,5 roku
Średni przebieg: 93,2 tys. km
Najczęściej naprawiany element: hamulce
Średni koszt naprawy: 1,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,6 h
Indeks niezawodności: 61
Średni wiek: 4,7 roku
Średni przebieg: 96,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 2,2 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h
Indeks niezawodności: 64
Średni wiek: 4,3 roku
Średni przebieg: 82,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 3,0 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h
Indeks niezawodności: 64
Średni wiek: 4,0 roku
Średni przebieg: 84,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika/silnik
Średni koszt naprawy: 1,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h
Najgorszy wynik w grupie - Alfa Romeo 159
Indeks niezawodności: 215
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 92,1 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 1,5 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,1 h
SUV-y
Indeks niezawodności: 51
Średni wiek: 5,1 roku
Średni przebieg: 65,9 tys. km
Najczęściej naprawiany element: zawieszenie
Średni koszt naprawy: 0,9 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,5 h
Indeks niezawodności: 57
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 72,7 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 2,6 h
Indeks niezawodności: 60
Średni wiek: 5,3 roku
Średni przebieg: 89,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: układ elektryczny/elektronika
Średni koszt naprawy: 1,7 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 1,9 h
Najgorszy wynik w grupie – Audi Q7
Indeks niezawodności: 447
Średni wiek: 5,7 roku
Średni przebieg: 100,3 tys. km
Najczęściej naprawiany element: silnik
Średni koszt naprawy: 3,8 tys. zł
Średni czas spędzony w serwisie: 3,6 h