Duże SUV-y
Zwycięska w tej grupie Toyota RAV4 okazała się niemal niezawodna. Tylko 3 proc. posiadaczy tego modelu zgłosiło usterkę. Wszystkie zostały naprawione w ramach gwarancji. W przypadku następnych na liście modeli – Hondy CR-V oraz Mazdy CX-5 – lepiej decydować się na wersje benzynowe. Charakteryzują się one niższą usterkowością niż ich wysokoprężne odpowiedniki – odpowiednio 11 i 27 proc. oraz 7 i 18 proc.
1. Toyota RAV4 2013-2019 r.: 99,5 proc.
2. Honda CR-V (benzynowe) 2012-2018 r.: 98,7 proc.
3. Mazda CX-5 (benzynowe) od 2017 r.: 97,8 proc.
4. Volvo XC60 od 2017 r.: 97,7 proc.
5. Mazda CX-5 (diesel) od 2017 r.: 96,4 proc.
6. Audi Q5 (diesel) 2008-2017 r.: 96,3 proc.
7. Skoda Kodiaq od 2017 r.: 95,9 proc.
8. Subaru Forseter 2013-2018 r.: 95,6 proc.
9. Ford Kuga od 2013 r.: 95,4 proc.
10. Audi Q5 (benzynowe) od 2017 r.: 95,4 proc.
11. Volvo XC60 2008-2017 r.: 95,3 proc.
12. Mercedes GLC od 2015 r.: 92,5 proc.
13. Audi Q5 (diesel) od 2017 r.: 92,3 proc.
14. Jaguar F-Pace od 2016 r.: 92,3 proc.
15. Kia Sorento od 2015 r.: 92,1 proc.
16. Honda CR-V (diesel) 2012-2018 r.: 90,6 proc.
17. BMW X3 (diesel) 2010-2018 r.: 90,5 proc.
18. BMW X3 od 2018 r.: 88,4 proc.
19. Mazda CX-5 (diesel) 2012-2017 r.: 84,2 proc.
20. Hyundai Santa Fe 2013-2018 r.: 82,5 proc.
21. Land Rover Discovery Sport od 2014 r.: 81,9 proc.
22. Ford Edge od 2016 r.: 80,7 proc.
23. Nissan X-Trail od 2014 r.: 77,1 proc.
Najsłabszy w zestawieniu Nissan X-Trail najczęściej zawodził w zakresie elektryki niezwiązanej z silnikiem (10 proc.), hamulców (10 proc.), silnika (7 proc.) oraz wydechu (7 proc.).