Samochody elektryczne i hybrydy
Jak się okazuje, choć samochody elektryczne są pod względem mechanicznym mniej skomplikowane niż hybrydowe, to właśnie te drugie w rankingu "What Car?" okazały się bardziej niezawodne. Prym wiedzie tu Lexus CT oraz Toyota Yaris Hybrid. To dwa pośród trzech modeli w całym zestawieniu, które mogą pochwalić się całkowitą bezawaryjnością w ciągu ostatniego roku.
1. Lexus CT od 2011 r.: 100 proc.
2. Toyota Yaris od 2011 r.: 100 proc.
3. Lexus NX od 2014 r.: 99,7 proc.
4. Lexus RX od 2016 r.: 99,4 proc.
5. Toyota Auris 2013-2019 r.: 99,3 proc.
6. Tesla Model S od 2014 r.: 98,9 proc.
7. Toyota Prius od 2016 r.: 98,4 proc.
8. Lexus IS od 2013 r.: 98,3 proc.
9. Kia Niro od 2016 r.: 95,7 proc.
10. BMW i3 od2013 r.: 95,2 proc.
11. Hyundai Ioniq od 2016 r.: 95,0 proc.
12. Nissan Leaf 2011-2018 r.: 94,9 proc.
13. Mitsubishi Outlander PHEV od 2014 r.: 93,6 proc.
14. Volkswagen Golf GTE od 2013 r.: 89,1 proc.
15. Renault Zoe od 2013 r.: 82,3 proc.
Zajmujące ostatnie miejsce Renault Zoe uzyskał wynik poniżej oczekiwań. Co najczęściej się psuło? W 17 proc. były to usterki elektryki niezwiązanej z silnikiem. 11 proc. awarii dotyczyło baterii i tyle samo klimatyzacji. Na dalszych miejscach znalazły się niedomagania hamulców, wyposażenia wnętrza, układu kierowniczego oraz zawieszenia – w każdym z tych obszarów usterkowość wyniosła 6 proc.
W przypadku Golfa GTE największym problemem okazały się sprzęgło i skrzynia biegów. Stawia to pod znakiem zapytania słuszność używania dwusprzęgłowych przekładni w samochodach hybrydowych.