Najmniej awaryjne używane SUV-y

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | WP.PL
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

/ 11Ranking "What Car?"

Obraz
© WP.PL | WP.PL

SUV-y przebojem zdobywają europejski rynek. Stały się niezwykle kuszącą propozycją zarówno dla kupujących nowe auta, jak i te używane. Pytanie tylko, które z nich psują się najrzadziej? Odpowiedź daje nam brytyjski ranking.

Serwis "What Car?" przeprowadził badania ankietowe wśród swoich czytelników. Dotyczyły one niezawodności używanych przez nich SUV-ów, które liczą sobie od 4 do 10 lat. Na podstawie 18 tys. deklaracji stworzono zestawienie, w którym znalazło się 10 najmniej awaryjnych SUV-ów oraz te, które nie zachwycają trwałością. Każdemu z modeli przydzielono indeks zawodności wyrażony w procentach. Im jest on wyższy, tym lepiej.

/ 1110. Hyundai ix35 (2010-2015)

Obraz
© Materiały prasowe

Problemy z koreańskim modele zgłosiło 23 proc. jego posiadaczy. Na szczęście były to głównie drobne usterki obejmujące najczęściej elementy wyposażenia wnętrza, niezwiązaną z silnikiem elektrykę czy opony lub koła. Większością samochodów można było jeździć mimo wystąpienia kłopotów. Średni koszt naprawy posiadacze określili - w przeliczeniu - na 1,5 tys. zł. Indeks niezawodności - 88,3 proc.

/ 119. BMW X3 (2011-2017)

Obraz
© Materiały prasowe

Według brytyjskiej ankiety 28 proc. egzemplarzy tego modelu dotknęły usterki. Podobnie jak w przypadku ix35 nie były one jednak poważne. Dotyczyły głównie elementów elektrycznych niezwiązanych z silnikiem. W niektórych przypadkach awarii uległ wydech, zawieszenie czy system nawigacji. Koszt naprawy nie przekraczał 750 funtów, czyli 3,7 tys. zł. *Indeks niezawodności – 89,1 proc. *

/ 118. Ford Kuga (2013-)

Obraz
© Materiały prasowe

Choć amerykańska marka ma u części zmotoryzowanych opinię niezbyt solidnej, to w przypadku Kugi nie ma na co narzekać. Tylko 22 proc. spośród posiadaczy tego modelu zgłosiło awarię. Kłopoty najczęściej dotyczyły silników, elektroniki (także tej związanej z jednostką napędową), elementów nadwozia i reflektorów. Połowa samochodów dotkniętych problemami była zdolna do jazdy mimo usterki. Właściciele fordów nie zgłosili napraw, które kosztowałyby więcej niż 1000 funtów, czyli 4,9 tys. zł. Indeks niezawodności – 90,8 proc.

/ 117. BMW X1 (2009-2015)

Obraz
© Materiały prasowe

Najmniejszy z bawarskich SUV-ów okazał się całkiem udaną konstrukcją. Choć problemy z autem zgłosiło 36 proc. właścicieli, tylko niewielka ich część dotyczyła silnika. Większość usterek dotyczyła wyposażenia kabiny auta i elektryki bądź elektroniki niezwiązanej z jednostką napędową. Samochody przeważnie nadawały się do jazdy mimo wystąpienia problemu. Indeks niezawodności – 91,8 proc.

/ 116. Volkswagen Touareg (2010-2018)

Obraz
© Materiały prasowe

Problemy z największym SUV-em niemieckiej marki zgłosiło 23 proc. posiadaczy. Niemal po równi były one podzielone pomiędzy silnik, elementy karoserii, skrzynie biegów i wyposażenie kabiny pasażerskiej. Większość pojazdów cały czas nadawała się do jazdy, a rachunki za naprawę nie przekraczały 300 funtów, czyli 1,5 tys. zł. Indeks niezawodności - 94,1 proc.

/ 115. Honda CR-V (2012-2018)

Obraz
© Materiały prasowe

Tylko 15 proc. posiadaczy tego modelu zgłosiło problemy. Usterki dotyczyły głównie akumulatora, skrzyni biegów i elementów karoserii. Część właścicieli CR-V miała kłopoty z niezwiązaną z silnikiem elektryką oraz układem kierowniczym. Trzy czwarte samochodów jeździło mimo wystąpienia usterki, a rachunek za naprawę nie przekraczał 500 funtów, czyli 2,5 tys. zł. Indeks niezawodności - 94,6 proc.

/ 114. Lexus RX (2009-2016)

Obraz
© Materiały prasowe

11 proc. właścicieli RX-a zgłaszających usterki to niewątpliwy sukces Lexusa. Japoński SUV najczęściej cierpiał na bolączki niezwiązanej z silnikiem elektryki oraz zawieszenia. Niewielki odsetek spraw dotyczył awarii baterii, hamulców czy elementów karoserii. Większość aut mimo usterki mogło jeździć, a znaczna część została naprawiona w ramach gwarancji. Pozostali musieli zapłacić do 5 tys. zł. Indeks niezawodności - 95,4 proc.

/ 113. Mitsubishi ASX (2010-)

Obraz
© Materiały prasowe

ASX nie jest może najświeższym modelem w segmencie, ale według Brytyjczyków jest za to jednym z najsolidniejszych. Kłopoty zgłosiło tylko 10 proc. jego właścicieli. Najczęściej awaria dotyczyła akumulatora lub skrzyni biegów. Połowa samochodów nadawała się do jazdy mimo usterki, a rachunek za naprawę nie przekroczył 300 funtów, czyli 1,5 tys. zł. Indeks niezawodności - 96,3 proc.

10 / 112. Audi Q3 (wersje wysokoprężne, 2011-)

Obraz
© Materiały prasowe

Niemiecka propozycja okazała się naprawdę twarda. Trudów codziennej eksploatacji nie zniosło tylko 9 proc. aut. Ich właściciele zgłaszali awarie hamulców i elektryki niezwiązanej z silnikiem. Wszystkie auta mogły jeździć mimo usterki, a koszt naprawy nie przekroczył 500 funtów, czyli 2,5 tys. zł. Indeks niezawodności - 96,5 proc.

11 / 111. Toyota RAV4 (2013-2018)

Obraz
© Materiały prasowe

Królowa może być tylko jednak i w zestawieniu „What Car?” jest nią Toyota RAV4. Wśród ankietowanych właścicieli tego modelu nikt nie zgłosił usterki. Cóż więcej można dodać? Indeks niezawodności - 100 proc.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy