Najmniej awaryjne SUV-y
Raport TUV 2014
SUV-y są poszukiwane na rynku wtórnym. Tu jednak powstaje pytanie: na jaki model postawić?
Najprężniej rozwijającym się segmentem wśród samochodów osobowych są obecnie SUV-y. Producenci usilnie pracują nad poszerzeniem oferty takich właśnie pojazdów przewidując, że w najbliższych latach to właśnie one będą się odznaczać największym wzrostem sprzedaży. Nic więc dziwnego, że SUV-y są poszukiwane również na rynku wtórnym. Tu jednak powstaje pytanie: na jaki model postawić?
Samochody tego segmentu bywają traktowane z mniejszą ostrożnością niż w przypadku aut osobowych. Niektóre są dodatkowo wyposażone w napęd na cztery koła i reduktor, a to kolejne elementy narażone na usterki. Tymczasem każda awaria, a nawet wyeksploatowanie elementów, w przypadku SUV-ów niesie ze sobą wysokie koszty naprawy. W przypadku tej kategorii pojazdów wybór odpowiedniego modelu ma więc jeszcze większe znaczenie, niż przy tradycyjnych osobówkach. Które SUV-y najrzadziej zmuszą nas do wizyt u mechanika?
Na to pytanie odpowiada badanie TUV 2014 przywoływane przez Instytut Samar. Raport powstał na bazie wyników ponad 8 milionów przeglądów technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2012 do czerwca 2013 roku. W statystykach brano pod uwagę nie tylko samo wystąpienie awarii, ale też jej znaczenie. Na przykład skorodowane przewody hamulcowe wymagają natychmiastowej wymiany, ale mniejsze awarie pozwalają pozytywnie przejść badanie techniczne. Na tej podstawie ustalane są najbardziej i najmniej awaryjne samochody w różnych przedziałach wiekowych. Oto wyniki.