Ostatnie miejsca
A które hybrydy i samochody elektryczne w rankingu "What Car?" wypadły najgorzej? W przypadku Tesli Modelu S (2014-2022) indeks niezawodności wyniósł zaledwie 67,5 proc. Aż 64 proc. użytkowników zgłosiło przynajmniej jedną usterkę w ciągu ostatnich dwóch lat jazdy. Zwykle problemy dotyczyły karoserii, elektryki niezwiązanej z silnikiem, zawieszenia, klimatyzacji oraz 12-voltowego akumulatora. Na gwarancji załatwiono 53 proc. usterek. W przypadku pozostałych właściciele płacili zwykle od 101 do 750 funtów.
Jeszcze gorzej wypadł - co może być zaskakujące – Lexus RX produkowany w latach 2003-2009, który uzyskał indeks niezawodności wynoszący 61,6 proc.. Usterkę zgłosiło 45 proc. użytkowników auta, a wśród wrażliwych obszarów wymieniano klimatyzację, karoserię, hamulce, wydech, układy elektroniczne, zawieszenie i wyposażenie wnętrza. Tylko 7 proc. napraw dokonano na gwarancji. Za pozostałe zapłacili użytkownicy – zwykle do 100 funtów. Pod uwagę należy wziąć jednak fakt, że RX był najstarszym modelem w zestawieniu.