Wygoda nie idzie w parze z szybkością - Fiat Croma
Odkąd Croma pojawiła się w naszym teście długodystansowym, zyskała pieszczotliwy przydomek „kanapa”. Taka jest w prowadzeniu i komforcie jazdy. Jej 150-konny silnik Diesla bije rekordy oszczędności, więc taksówkarze i ich pasażerowie powinni być zadowoleni. Zresztą, w rodzimych Włoszech bardzo często widać białe Cromy z charakterystycznym „kogutem” na dachu. Jedno jest pewne, tym samochodem nikogo nie dogonicie ani przed nikim nie uciekniecie. Croma po prostu nie nadaje się do pościgów. Nadwozie z wysoko położonym środkiem ciężkości wyraźnie się przechyla, zmuszając niewyłączalne ESP do ciągłych interwencji. Także fotel kierowcy nastawiony bardziej na komfortową niż sportową jazdę daje niewielkie podparcie udom i plecom. Za to pasażerowie tylnej kanapy docenią sporą ilość miejsca i dobrą widoczność. Duży bagażnik z podwójną podłogą też się przyda. Dane techniczne:
Cena: od 98,9 tys. zł, poj. silnika: 1910 ccm
Moc: 150 KM moment: 320 Nm, V-maks. 210 km/h