Silniki od 1,4 do 1,8 l
Wśród silników do 1,8 l jurorzy najwyżej ocenili turbodoładowaną jednostkę benzynową 1,6 l skonstruowaną wspólnie przez BMW i koncern PSA (Peugeot Citroen). Silnik można spotkać w wyjątkowo szerokiej gamie modeli obu koncernów. Na liście tej znajdują się: Mini Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S (184 KM), Clubman Cooper Works, Coupe/Roadster Cooper Works (211 KM), Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works (218 KM), Peugeot 208, 3008, 508 (156 KM), 308 (125 KM, 156 KM), 5008 (156 KM, 163 KM), 208 GTI (200 KM), RCZ (156 KM, 200 KM), RCZ R (270 KM), Citroen DS3 (156 KM), DS3 Racing (202 KM), C4 (156 KM), DS4 Racing (163 KM, 200 KM), C4 Picasso/Grand Picasso, C5 (156 KM), DS5 (156 KM, 200 KM).
Minimalnym przegranym w tej kategoria jest nowa jednostka BMW, czyli turbodoładowany silnik 1,5 l o trzech cylindrach. Trzecia lokata przypadła silnikowi 1,8 TSI Volkswagena.