Silniki od 1,4 do 1,8
Według międzynarodowego jury, w takim przedziale pojemnościowym, najlepszym silnikiem jest ten, który montuje się w BMW i8, a zatem trzycylindrowe, benzynowe 1,5. Konstrukcji przyznano łącznie 262 punkty. Na drugim miejscu wylądował silnik 1,8 TFSI od Audi (177 punktów). Znajdziemy go pod maską A1, A3, A4, A5, A6 oraz Seata Leona, Skody Octavii, Superba, Yeti, Volkswagena Jetty i Passata. Trzecie miejsce należy do 1,6 turbo od BMW/PSA Peugeot Citroen (158 punktów). To konstrukcja bardzo popularna. Można ją zamówić do następujących aut: Mini Clubman Cooper S, Coupe/Roadster Cooper S, Countryman Cooper S, Paceman Cooper S, Clubman Cooper Works, Coupe/Roadster Cooper Works, Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 208, 308, 3008, 508, 5008, 208 GTI, 308 GT, RCZ, RCZ R, DS3, DS3/DS4 Racing, DS4, DS5, Citroen C4, C4 Picasso/Grand Picasso i C5.