Trwa ładowanie...

Najlepsze i najgorsze silniki z doładowaniem. Lista Consumer Reports

Idea downsizingu już dawno zadomowiła się w Europie, a teraz śmiało wchodzi na rynek motoryzacyjny USA. Amerański Consumer Reports opublikował właśnie dane na temat zgłaszanej przez zmotoryzowanych awaryjności tego typu silników.

Najlepsze i najgorsze silniki z doładowaniem. Lista Consumer ReportsŹródło: WP.PL
d28szw9
d28szw9

Mniejsza pojemność jednostki napędowej przy jednoczesnym zastosowaniu doładowania - tak w skrócie brzmi definicja downsizingu. Przy odpowiednim sposobie jazdy tego typu silniki mogą być oszczędniejsze od odpowiadających im pod względem mocy jednostek wolnossących. A jak z ich awaryjnością? Jak się okazuje, nie zawsze musi być gorzej.

Takie wnioski płyną z analizy około 500 tys. ankiet posiadaczy samochodów liczących sobie do 18 lat. Na ich podstawie określono średnią usterkowości silników wolnossących i odniesiono do niej usterkowość poszczególnych doładowanych jednostek. Poniżej przedstawiamy wyniki CR w podziale na uporządkowane alfabetycznie marki. Zaczynamy od doładowanych jednostek, które okazały się lepsze niż średnia dla silników wolnossących. W ramach danej marki wymieniamy silniki od najlepiej do najgorzej ocenionych.

Doładowane silniki mniej kłopotliwe od wolnossących

Audi - 3.0 6-cylindrowy, 2.0 4-cylindrowy
BMW - 2.0 4-cylindrowy, 3.0 6-cylindrowy
Ford – 1.5 4-cylindrowy, 2.0 4-cylindrowy, 1.6 4-cylindrowy, 2.3 4-cylindrowy
Honda – 1.5 4-cylindrowy, 2.0 4-cylindrowy
Hyundai – 2.0 4-cylindrowy, 1.4 4-cylindrowy
Infiniti – 3.0 V6
Kia – 3.3 V6
Lexus – 2.0 4-cylindrowy
Mazda – 2.5 4-cylindrowy
Mercedes – 2.0 4-cylindrowy, 3.0 V6
Porsche – 2.0 4-cylindrowy, 3.0 6-cylindrowy, 3.0 V6
Volkswagen – 1.4 4-cylindrowy, 1.8 4-cylindrowy

Doładowane silniki bardziej kłopotliwe od wolnossących (w ramach jedenj marki wymieniane od najbardziej awaryjnych)

Ford – 2.7 V6, 3.5 V6
Hyundai – 1.6 4-cylindrowy
Kia – 2.0 4-cylindrowy
Mini – 1.5 3-cylindrowy, 2.0 4-cylindrowy
Volkswagen – 2.0 4-cylindrowy
Volvo - 2.0 4-cylindrowy

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj