Mitsubishi ASX
Mniejszy brat bardzo popularnego w Polsce Outlandera. Mitsubishi odkryło potencjał wśród kompaktowych crossoverów, czyli konkurentów Nissana Quashqai'a. Inżynierowie wzięli się do pracy i stworzyli bardzo zgrabne auto. Z zewnątrz nie pomylimy go z żadnym innym - zarówno proporcje, jak i stylistyczne smaczki nie dają zapomnieć o japońskiej szkole minimalizmu. Podobnie jest we wnętrzu. Wszystko podporządkowane prostocie i funkcjonalności. Największą zaletą auta jest niewątpliwie silnik Diesla o pojemności 1.8l i mocy nawet 150 KM. Motor nie dość, że szalenie oszczędny - na trasie bez kłopotu można zejść poniżej 4 l/100 km (wcale nie trzeba jechać poniżej 90 km/h). W mieście nie przekroczymy 7 l/100 km. Niestety, za wersję z tym silnikiem trzeba zapłacić aż 80 tys. zł. Za to za bazowy model z benzynową jednostką pod maską przyjdzie zapłacić niespełna 70 tys. zł.