9. Jaguar XJ - od 350,6 tys. zł
Powstająca od 1968 roku limuzyna nie zyskała popularności, o jakiej marzył brytyjski producent. Choć modelowi XJ daleko do czołówki pod względem sprzedaży, pozostaje jednak ciekawą alternatywą wobec modeli niemieckich marek. Nieszablonowa stylistyka nastawiona jest na klienta, który nie boi się odrobiny stylistycznej ekstrawagancji. Zaskakiwać może fakt, że Jaguara można kupić z rzędowym, czterocylindrowym silnikiem. Doładowany, benzynowy motor 2,0 l oferuje 240 KM. Jeśli to nam nie wystarczy, możemy zdecydować się na silnik 3,0 V6 w wersji zasilanej benzyną lub olejem napędowym. Co ciekawe, ta ostatnia jest tańsza - od 422 tys. zł.
Jeśli w sprincie do 100 km/h 6,4 sekundy dla odmiany z dieslem i 5,7 sekundy dla "benzyniaka" to dla nas wciąż za mało, możemy zdecydować się na topową wersję brytyjskiej limuzyny, nazwaną XJR. Pięciolitrowy silnik V8 oferuje kierowcy 550 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekundy. Cena od 715,7 tys. zł.