5. Ferrari 250 Testa Rossa (1957 r.)
W 2009 roku rekordzistą stało się wyścigowe Ferrari 250 Testa Rossa z 1957 roku. Silnik V12 o pojemności 3 l wyposażony w 6 gaźników dostarcza 300 KM. Cały samochód to konstrukcja typowo wyścigowa, która została stworzona pod nadzorem Enzo Ferrari pozwoliła włoskiej ekipie zwyciężyć w takich wyścigach jak Le Mans. Udało się to w 1958 roku, kiedy to Ferrari wygrało też całą serię mistrzostw samochodów sportowych. Zlicytowany w 2009 roku egzemplarz był czwartym wyprodukowanym Ferrari 250 Testa Rossa i drugim, który trafił do prywatnego klienta.
Nieco ponad dwa lata po sprzedaży czarnego Ferrari 250 Testa Rossa o numerze nadwozia 0714, pod młotek trafił pierwszy egzemplarz tego modelu o numerze 0666. Niestety samochód ten miał mało szczęścia i podczas swojego debiutu w 1957 roku uległ awarii silnika. Egzemplarz ten nawet nie wystartował w wyścigu w Le Mans. Jedna jako pierwszy prototyp jest dzisiaj bardzo łakomym kąskiem dla kolekcjonerów, stąd jego niezwykle wysoka cena.
Ceny: 12,1 mln i 16,39 mln dolarów.