BMW i8
To cenowy konkurent M6. Naszpikowane najnowszymi technologiami i8 wyceniono na 573 900 złotych. Hybryda typu Plug-In wspomagana przez 1,5-litrowy silnik benzynowy rozwija łącznie aż 326 KM i 320 Nm. Do setki rozpędza się w 4,4 sekundy, a według danych producenta zużywa średnio 2,1 litra. Silnik spalinowy przekazuje moc na tylną oś, zaś elektryczny na przednią. W trybie bezemisyjnym można pokonać maksymalnie 37 kilometrów i poruszać się z prędkością do 120 km/h. Jak na hybrydę, niska jest też masa własna – 1485 kilogramów. To zasługa głównie technologii włókien węglowych tworzących konstrukcję przedziału pasażerskiego oraz aluminium wykorzystanego do budowy elementów układu napędowego i zawieszenia. W cenie otrzymamy również bogate wyposażenie, choć w katalogu pozostaje jeszcze wiele opcji windujących kwotę wyjściową do ponad 700 tysięcy złotych.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
ll/sj