1967 Ferrari 275 GTB NART Spyder - 27,5 mln USD
NART to skrót od North American Racing Team, który powołał do życia Luigi Chinetti.
Amerykański kierowca wyścigowy, trzykrotny triumfator z 24h Le Mans (1932, 1934 i 1949) oraz dystrybutor włoskiej marki w USA w latach 60., zmagał się ze skromnym popytem na model GTB. Chinetti pomyślał, że może wersja kabriolet poradzi sobie lepiej i zamówił takie auta u producenta.
Początkowo plan był na 25 takich samochodów, skończyło się na 10 (z racji nadal kiepskiego popytu). GTB NART kosztowało ok. 10 tys. dolarów, nie miało dachu, a do napędu wykorzystywało silnik 3,3 l V12 o mocy 300 KM. Było dostępne oczywiście wyłącznie u Chinettiego. Egzemplarz nr 8 został kupiony przez ówczesnego króla sprzedaży wysyłkowej, Eddiego Smitha. Identyczne auto z nr 5 posiadał Steve McQueen, ale nie wytrzymało jego stylu jazdy i zostało skasowane. Aktor nawet chciał kupić kolejne, ale czas oczekiwania się wydłużał. Chinetti sugerował Smithowi, by sprzedał swoje auto McQueenowi, jednak ten odmówił.
Eddie Smith jeździł swoim Ferrari przez dekady, regularnie uczestnicząc m.in. w wyścigu 12h Sebring. W 2007 r. biznesmen zmarł, a limitowane Ferrari utknęło w garażu. Po kilku latach jego syn, Eddie Jr., postanowił "uwolnić" pojazd i wystawił go na sprzedaż z ceną wywoławczą 10 mln USD. Efekt licytacji zaskoczył nawet specjalistów od rynku klasycznych aut.