Czas na tunele
Tunel pod Martwą Wisłą nie będzie się cieszył mianem najdłuższej tego typu konstrukcji przez długie lata. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała już przetarg na realizację tunelu pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego, który - podobnie jak w przypadku gdańskiego obiektu - zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, poniżej ulicy powstanie również tunel ewakuacyjny. Obiekt powinien być gotowy w 2022 roku.
Wcześniej, bo w 2019 roku, kierowcy mają pojechać tunelem w przebiegu stołecznej obwodnicy od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa. Jego długość ma wynieść 2,3 km. Podobną długość ma mieć tunel w przebiegu trasy S3 w okolicach przejścia granicznego z Czechami w Lubawce.
Dwa kilometry ma z kolei mierzyć tunel, który powstanie w przebiegu S7 pomiędzy Skomielną i Naprawą w okolicach Rabki. Tunel ma też zostać zbudowany na drodze S19 pomiędzy Rzeszowem i Barwinkiem. Obiekt ma mieć długość 1,75 km.
Tomasz Budzik, moto.wp.pl