Volkswagen Golf Design Vision GTI
Golf jest nudny? Tylko w "cywilnej" wersji. Podczas zlotu GTI Worthersee odbyła się prezentacja specjalnie stworzonego na tę okazję Golfa o oznaczeniu Design Vision GTI. Pojazd dysponuje mocą 503 KM.
Model studyjny opiera się na wprowadzonej niedawno VII generacji GRI i przenosi stylistykę i możliwości tego auta do świata wyścigów samochodowych. Zespół stylistów pod kierownictwem szefa designu VW, Klausa Bischoffa, wysunął na zewnątrz słupki C i progi jako samodzielne elementy karoserii, aby stworzyć miejsce na wyraźnie zwiększony rozstaw kół i specjalnie zaprojektowane dla tego samochodu 20-calowe obręcze z oponami 235 z przodu i 275 z tyłu.
Uwagę zwraca też niewielka wysokość pojazdu - 1 442 mm. Z przodu osłona chłodnicy, dolny wlot powietrza i boczne otwory chłodzenia hamulców zostały połączone w jedną całość z reflektorami i otoczone wyraźnie zaznaczoną krawędzią. Styliści sięgnęli reflektory znane z seryjnego GTI, poprowadzono też czerwoną linię dzielącą poziomo reflektory.
We wnętrzu znajdziemy akcenty sportowe. Kierownica wyposażona jest w zoptymalizowane pod względem ergonomii przyciski DSG a na jej ramionach umieszczono z lewej strony przełączniki trybu jazdy, zaś z prawej strony przycisk uruchamiania silnika. Wyjątkowym detalem jest klamka w formie czerwonej pętli, która nawiązuje do modeli Porsche Cup.
tb/