6. Citroen Metropolis
Odpowiedź na niemiecką konkurencję. Prototyp Metropolis powstał z myślą o rynku... chińskim! Zaprezentowano go podczas Światowej Wystawy w Szanghaju w październiku 2010 roku. Jest efektem prac międzynarodowego zespołu designerów Citroena ze studia w Szanghaju. Posiada ogromne rozmiary. Wyposażono go w zawieszenie Hydractive i napęd hybrydowy plug-in. Działa w różnych trybach: całkowicie elektrycznym, całkowicie spalinowym oraz mieszanym. Konwencjonalny napęd to 2-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 276 KM. Jeżeli zsumujemy moc obu silników, wyniesie ona 460 KM. Minimalne spalanie to zaledwie 2,6 l/100 km. Luksusowo, sportowo i ekologicznie. W dodatku, Metropolis ma faktycznie powstać. Jeżeli będzie choć w połowie wyglądać jak wersja koncepcyjna, sukces jest gwarantowany.