Citroen Activa 1988
Citroen Activia, zaprezentowany w 1988 roku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, był dla francuskiego koncernu poligonem doświadczalnym. W samochodzie badano praktyczne zastosowanie układu napędu na obie osie w połączeniu ze skrętnymi wszystkimi kołami. Do tego dodano aktywne hydrauliczne zawieszenie, umożliwiające zmianę prześwitu i systemy elektroniczne, jak ABS. Skrętne koła pozwalały na zmniejszenie średnicy zawracania, a nawet jazdę skosem. Przede wszystkim jednak miały poprawiać właściwości jezdne. Tę zaawansowaną technikę, ukryto pod zgrabną i opływową karoserią, którą wyróżniały oszklone, ukryte słupki, co daje prototypowi specyficzny, ciekawy efekt stylistyczny.
W Citroenie Activia dostępu do wnętrza strzegą otwierane w przeciwne strony drzwi (tylne otwierały się, jak w samochodach z lat 30.). Komfortowe wnętrze wyposażono w liczne ekrany LCD, zamiast analogowych zegarów oraz wyświetlacz Head-Up Display, stosowanym w wojskowych myśliwcach. W środku większość powierzchni pokrywała szara i beżowa skóra.
Pomimo premiery Activii, która odbyła się stosunkowo dawno temu, do tej pory nie doczekaliśmy się od Citroena seryjnego samochodu, łączącego wszystkie cechy zaprezentowane w prototypie. Może to świadczyć o trudnościach, związanych z optymalizacją skomplikowanego układu przeniesienia napędu z hydraulicznym zawieszeniem.