1. Audi, BMW, Ford - 9 proc.
Duża popularność Audi i BMW jest niestety nie tyle dowodem na zamożność polskiego społeczeństwa, co raczej na zamiłowanie do luksusu, a przynajmniej jego zewnętrznych oznak. Wielu zmotoryzowanych skłonnych jest wybrać starsze auto klasy premium, zamiast nowszego, które jednak nie podniesie statusu posiadacza w oczach sąsiadów. W 2014 roku Polacy interesowani się modelami A4, A6 oraz A3 z oferty Audi oraz serią 5 i serią 3 od BMW.
Obiegowa opinia na temat Fordów jest mało pochlebna, nie przeszkodziło to jednak marce z amerykańskim rodowodem w zajęciu, ex aequo, pierwszego miejsca w rankingu wraz z producentami aut klasy premium. Na korzyść modeli Mondeo i Focus, które okazały się najbardziej popularne, przemawia rozsądna cena na rynku wtórnym, świetne własności trakcyjne oraz dobre silniki Diesla zapożyczone od koncernu PSA.
Źródło: Motoraporter
tb/sj/tb, moto.wp.pl