Trwa ładowanie...
10-07-2002 12:31

Musso - sierpień 1999

Musso - sierpień 1999
d1ncu47
d1ncu47

MUSSO, sierpień 1999, Daewoo

Musso zadebiutował na międzynarodowym rynku samochodowym w 1994 roku. Była to światowa premiera firmy Ssangyong. Wkrótce okazało się, że była to premiera niezwykle udana. Jeszcze w tym samym roku Musso zostało uhonorowane główną nagrodą na dorocznym konkursie British Steel Auto Design na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Birmingham w kategorii samochodów z napędem na cztery koła. Ugruntowaną pozycję i uznanie dla Musso potwierdziło powtórne przyznanie tej nagrody dwa lata później.

(WP)
Źródło: (WP)

W 1994 roku Musso triumfowało w egipskim Rajdzie Faraonów zajmując pierwsze miejsce w swojej kategorii. W latach 1995, 1996 Musso zajmowało miejsca w pierwszej dziesiątce finalistów rajdu Paryż - Dakar. Samochód sprawdził się także w trakcie misji pokojowych ONZ na terenie byłej Jugosławii.

d1ncu47

Od 1999 roku Musso sprzedawane jest pod znakiem Daewoo.

Stylistyka

Unikalny kształt samochodu to efekt pracy brytyjskiego projektanta Kena Greenleya, znanego ze współpracy z firmami Aston Martin i Bentley. Dłuższy, szerszy i niższy niż jego rywale, Musso jest konstrukcją tyleż oryginalną, co solidną i nowoczesną. Pomimo swoich wymiarów charakteryzuje się wyjątkowo niskim w tej klasie samochodów współczynnikiem oporu powietrza (Cx = 0,42). Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na obniżenie zużycia paliwa i redukcję szumów wewnątrz kabiny.

Wspólną cechą samochodów z rodziny Daewoo jest charakterystyczny kształt kraty chłodnicy. W 1999 roku został on zaadaptowany do sylwetki Musso, przydając jej elegancji i lekkości. Natomiast poszerzone nadkola, dodatkowe zderzaki i progi to niektóre z elementów podkreślających sportowo - terenowy charakter pojazdu.

Nowoczesna technologia i osiągi

W Musso wykorzystano wiele zaawansowanych technologii. Jazdę w trudnych warunkach ułatwia oryginalny układ przeniesienia napędu, optymalnie rozkładający moment obrotowy pomiędzy osiami w zależności od warunków jazdy. W razie potrzeby, napęd przednich kół można przy pomocy przełącznika dołączyć w trakcie jazdy (przy prędkości nieprzekraczającej 70 km/h).

d1ncu47

Pracę tylnej osi kontroluje układ LSD (Limited Slip Differential) dostosowujący przeniesienie momentu obrotowego do przyczepności kół. W najlepiej wyposażonej wersji montuje się TCS (Traction Control System) przenoszący moment obrotowy na koła mające w danej chwili najlepszą przyczepność.

Samochody Musso napędzane są silnikami produkowanymi na licencji firmy Mercedes-Benz. Oferowane w Polsce modele wyposażone są w pięciocylindrowy turbodiesel o układzie rzędowym i pojemności 2,9 litra. Dostarcza on Musso 120 KM mocy przy 4000 obr./min., rozpędzających dwutonowy pojazd do 156 km/h. Silnik wyposażony jest w intercooler wydatnie zwiększający efektywność pracy silnika i jego moc. Pracą zaworów steruje układ dostosowujący ich otwieranie i zamykanie do stopnia obciążenia silnika, wydatnie zwiększając moment obrotowy. Przełożenie zapewnia pięciobiegowa skrzynia biegów renomowanej firmy Borg Warner.

Wkrótce oferta Daewoo wzbogaci się o Musso napędzane benzynowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 219 KM (przy momencie obrotowym 5750 obr./min.) i pojemności 3,2 litra. Dzięki tej jednostce napędowej (licencja Mercedesa)
Musso rozpędza się do 190 km/h.

d1ncu47

Komfort jazdy i bezpieczeństwo

Mimo znacznych rozmiarów i pokaźnej masy, Musso jest niezwykle łatwe w prowadzeniu. Przyczynia się do tego nie tylko oryginalny system przeniesienia napędu optymalizujący rozkład momentu obrotowego, ale także konstrukcja zawieszenia. Zapewnia ona wysoki komfort i dobre właściwości jezdne w najtrudniejszych warunkach terenowych. Prawie dwudziestocentymetrowy prześwit ułatwia pokonywanie przeszkód. Nisko umieszczony środek ciężkości zapewnia pojazdowi dobrą stabilność na każdego rodzaju nawierzchni.

Musso jest samochodem cichym. Silnik osadzony jest na wypełnionych olejem tulejach, tłumiących drgania. Dodatkową ochronę przed hałasem zapewnia sześć warstw materiału izolacyjnego oddzielających silnik od przedziału pasażerskiego. Podobnie wytłumiona jest podłoga i sufit pojazdu. Samochód został zaprojektowany z myślą o stworzeniu pasażerom ergonomicznego otoczenia. Przykładem mogą być poprawiające komfort jazdy fotele, a także sposób rozmieszczenia przełączników.

Musso to z całą pewnością samochód bezpieczny. Jego masywna konstrukcja zapobiega deformacjom kabiny i chroni pasażerów. Trzywarstwowa rama nośna absorbuje najsilniejsze zderzenia. W razie wypadku kierowcę chroni 65-litrowa poduszka powietrzna. Zaprojektowany przez firmę Bosch układ ABS ułatwia zachowanie kontroli nad pojazdem w trudnych warunkach i znacząco skraca drogę hamowania. Musso wyposażony jest w zbiornik paliwa nowej generacji. Wykonany z nowoczesnych materiałów (wysokiej gęstości polietylenu) charakteryzuje się dużą sztywnością i odpornością na niskie i wysokie temperatury.

d1ncu47
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ncu47
Więcej tematów