Możliwa nowa obwodnica Warszawy. Ma ograniczyć tranzyt ciężarówek przez miasto
Trasa AK nie radzi sobie z obsłużeniem ruchu, jaki fundują mu transportowcy. Dlatego jest pomysł na nową obwodnicę stolicy. Ma przebiegać około 50 kilometrów od granic miasta. Jej położenie ma zależeć także od lokalizacji Centralnego Portu Lotniczego.
Zakaz ruchu ciężarówek na trasach S8 i S2 w Warszawie obowiązuje w godzinach 7-10 i 16-20. Jednak kierowcy nadal muszą dzielić przestrzeń z mniejszymi autami dostawczymi, których te zakazy nie obowiązują. Dodatkowo mieszkańcy Marek walczą o ograniczenie wjazdu ciężarówek do ich miasta.
Kiedy obwodnica Marek zostanie otwarta, zostaną przeprowadzone badania i zapadnie decyzja, czy ograniczenia ruchu zostaną utrzymane, czy też zdjęte.
- Po otwarciu obwodnicy będziemy analizować ruch, czyli jego płynność. Na jesieni i wiosną wraz z policją dokonamy, jak co roku, objazdu dróg krajowych, w tym tym S8 i S2, sprawdzając bezpieczeństwo. Po wiosennym objeździe podejmiemy dalsze decyzje. Albo zostawimy ograniczenia w ruchu, albo je zdejmiemy - mówi tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozważane są też inne zmiany. np. na trasę AK mogą wrócić fotoradary albo pojawić się odcinkowy pomiar prędkości. Wszystko dlatego, że ciągle dochodzi tam do wypadków, za które winą obarcza się kierowców jeżdżących zbyt szybko i nieuważnie.
Jak donosi "Gazeta Stołeczna", GDDKiA zastanawia się, co zrobić z ciężarówkami, które codziennie muszą przejechać przez Warszawę. Prawdopodobnie rozpoczął się proces planowania nowej obwodnicy, która pierścieniem oplecie Warszawę i pozwoli objechać miasto wszystkim, którzy nie muszą do niego wjeżdżać.
- Jej przebieg na południu zależy od lokalizacji centralnego portu lotniczego. Chcemy do niego podwiązać nową drogę - zaznacza w rozmowie z dziennikiem Tomasz Kwieciński.
Żadnych konkretnych planów jeszcze nie stworzono i nie ma jeszcze terminów rozpoczęcia i zakończenia prac. Z tego co udało się ustalić, wynika, że budowa jest przewidziana "po 2030 roku".
źródło: tvnwarszawa.pl