Yamaha Aerox
W dwukołowym świecie również dają o sobie znać bezpodstawne stereotypy, wynikające przeważnie z niewiedzy samych użytkowników. Nic zatem dziwnego, iż niektórzy nie chcą nawet słyszeć o włoskim czy francuskim skuterze, dla nich ideałem są japońskie konstrukcje. Jedną z nich jest Yamaha Aerox 50, produkowana od 1997 roku. Zbudowana na stalowej ramie Japonka wyjeżdżała z fabryki z chłodzonym cieczą dwusuwowym silnikiem, którego moc oscylowała wokół 3,4 KM. Co ciekawe, ważący 97 kg Aerox pozbawiony wymaganych przepisami ograniczeń, bez trudu osiąga 85 km/h, zużywając przy tym niespełna 3 l paliwa na 100 km.
Podobnie jak Peugeot Speedfight II, Yamaha nacechowana jest sportowymi akcentami. Dynamiczny silniczek, hamulce tarczowe z przodu jak i z tyłu firmowane przez Brembo, czynią zeń sprawny miejski środek lokomocji. Za 3000 złotych kupimy Aerox’a z lat 1998-2001.
Piotr Mokwiński