Ford Focus I
Znacznie większą z marketingowego punktu widzenia porażką Forda był kompaktowy Focus pierwszej generacji. W przeciwieństwie do Mondeo III, Focus I sprzedawany i produkowany był praktycznie na każdym kontynencie. Co ciekawe, największe problemy z korozją nadwozia mają egzemplarze przeznaczone na europejski rynek. W ofercie znalazł się trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz sedan. Lepiej wyposażone egzemplarze mają na pokładzie klimatyzację, "pełną" elektrykę, ABS czy skórzaną tapicerkę. Kolejny atut kompaktowego auta stanowi wielowahaczowy układ jezdny. To dzięki niemu Focus prowadzi się najlepiej w klasie. Podobnie jak w przypadku Mondeo, godne uwagi są wyłącznie silniki benzynowe - mają 75-173 KM. Wzorem większego modelu, Focus zaczyna korodować w dolnych partiach drzwi, progach oraz nadkolach - bardzo szybko rdza pojawia się na całym podwoziu. Dziury w progach i podłodze nie są rzadkością. Szkoda, bo mechanicznie to bardzo udana konstrukcja.