Alfa Romeo 156
Jeśli mowa o jakościowych wpadkach, nie możemy zapomnieć o słynącej ze stereotypowych opinii Alfie Romeo. Włoska marka zazwyczaj stosuje dopracowane powłoki antykorozyjne. Niechlubnym wyjątkiem jest tutaj rewolucyjny model 156 produkowany od 1997 do 2006 roku. Auto klasy średniej zaprojektowane przez Giugiaro wręcz przyćmiewa konkurentów niepowtarzalną prezencją. Subtelne przetłoczenia doskonale współgrają z przemyślanym, lecz ciasnym wnętrzem. Komfortowe warunki podróżowania 156 zapewnia wyłącznie na przednich, dobrze wyprofilowanych fotelach. Na rynku wtórnym znajdziemy sporo bogato wyposażonych egzemplarzy - skórzana tapicerka, drewniane wstawki wykończeniowe, klimatyzacja automatyczna i rozbudowany zestaw audio. Najmniej kłopotliwe są diesle 1.9 JTD dysponujące mocą 105-140 KM. Alfę kupuje się jednak dla silników benzynowych, czasem kapryśnych - 2.0, 2.5 V6 i 3.2 V6 GTA. Zwłaszcza ostatni, topowy wariant to propozycja dla pasjonatów. 156 nie jest wzorem trwałości. Wymagające silniki benzynowe,
elektronika i zawieszenie to nie jedyne bolączki modelu. Zwłaszcza w egzemplarzach sprzed liftingu rdzewieją progi i nadkola. Ten typ tak ma.