Stworzony do zadań specjalnych
Pajero jest najstarszym modelem w aktualnej palecie Mitsubishi, ale jednocześnie najbardziej terenowym. To przedstawiciel wymierającego gatunku, o który coraz trudniej w lokalnych przedstawicielstwach sprzedaży wielu koncernów. Ma samonośną konstrukcję, niezależne zawieszenie każdego z kół i dodatki, dzięki którym dojedzie w niedostępne dla innych samochodów miejsca.
Decyzja o kupnie tego auta może być wstępem do wieloletniej przygody z off-roadem. Bogatą i jedyną dostępną specyfikację Instyle wyceniono na 209 990 złotych. W seryjnej specyfikacji Mitsubishi zdaje egzamin na co dzień. Może pełnić funkcję uniwersalnego pojazdu zdolnego dowieźć dzieci do szkoły i psa do weterynarza. Dość siermiężne wnętrze łatwo doczyścić, a w razie korków, przejazd polną drogą pełną błota każdego rozchmurzy. Zakres opcjonalnych akcesoriów pozostaje kwestią indywidualnych preferencji. Chcąc jednak poruszać się w trudnym terenie, wyciągarka o uciągu 4300 kg, opony, płyty ochronne i szperacze staną się elementem obowiązkowym.