Mitsubishi Lancer EVO IV
Dlatego w 1996 roku, wraz z nowym Lancerem, pojawiła się generacja Evolution IV. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe Evo aż kipiało od nowinek! Na początek wygląd, który stał się zdecydowanie bardziej brutalny i agresywny. Teraz już najostrzejszy Lancer doniośle krzyczał, że nie jest zwykłym sedanem z segmentu C. Pod maską zmian było jeszcze więcej. Silnik odwrócono o 180 stopni, a doładowanie stanowiła turbina o zmiennej geometrii. Silnik o pojemności 2-litrów generował już 280KM. stopień sprężania 8,8:1. Jednak wraz z tym, wzrosła też masa własna (o około 40kg). Postanowiono też bardziej rozdzielić wersje GSR oraz RS. Ten drugi, bardziej radykalny, posiadał cieńsze blachy karoserii, cieńsze szyby, czy też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nie posiadał natomiast klimatyzacji oraz reszty „zbędnych” gadżetów. Po raz kolejny udało się poprawić czasy przyspieszeń do pierwszej setki - GSR w 4,8 s i RS w 4,4 sekundy.