Mitsubishi Lancer EVO X
Ostatni do tej pory przystanek na trasie Evolution nastąpił w 2007 roku, wraz z premierą obecnej wersji Lancer Evolution X, choć oficjalnie Mitsubishi zrezygnowało z oznaczenia „X”, zatem mówimy o modelu Lancer Evolution. To też kolejna generacja oparta na nowej konstrukcji. Pod maską znalazła się całkowicie nowa jednostka napędowa. To silnik o pojemności 2-litrów i mocy 295 KM… w podstawowej wersji. Zmian i nowinek jest znacznie więcej. To między innymi pierwsza dwusprzęgłowa skrzynia biegów TC-SST. Sporo też zaaplikowano elektroniki (układ elektroniczny S-AWC, czyli Super All Wheel Control). Jednak wszystko to spowodowało, że… osiągi auta uległy delikatnemu pogorszeniu! Niechlubna zasługa w tym podniesionej znacznie masie własnej auta, najlżejsze EVO waży teraz tyle co najcięższy poprzednik (od 1420kg w przypadku RS, do 1560kg). Efekt? Na torze objedziemy nowe EVO, starym EVO IX… Jakie będzie nowe wcielenie? Podobno… hybrydowe. Cóż, wszystko dobrze, byle było szybkie i emocjonujące. I trwało po
wszechczasy!