W polskich salonach Mitsubishi Motors debiutują właśnie nowe modele Mitsubishi ASX: z nowym benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 l. o mocy 117 KM i z nowoczesną jednostką Diesla 1.8 l. o mocy 116 KM lub 150 KM.
Produkowany w Japonii Mitsubishi ASX wyróżnia się wśród konkurencji dynamiczną sylwetką z pojemnym i ergonomicznym wnętrzem, wysoką jakością materiałów a także niespotykanie oszczędnym, najnowocześniejszym niskoprężnym silnikiem Diesla konstrukcji Mitsubishi. To pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu.
* TU DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ O SAMOCHODZIE * Pierwsze testy przeprowadzane zarówno przez dziennikarzy, jak i klientów przy wykorzystaniu ASX 1.8 DID o mocy 150 KM dowiodły, że średnie spalanie może spaść nawet do 3,9 litra paliwa na 100 km, co oznacza imponujący zasięg ponad 1600 km na jednym tankowaniu!
Równocześnie, dla klientów szukających silnika benzynowego przewidziano wersję ASX z nową jednostką 1,6-litra DOHC 16v MIVEC: to kolejna konstrukcja opracowana przez Mitsubishi, którą w tym przypadku zbudowano na bazie silnika o pojemności 1,5-litra znanego z modelu Colt (skok tłoka zwiększony z 84,8 mm do 90,0 mm).
W chwili debiutu silnik diesla jest jedynie oferowany z 6-stopniową przekładnią manualną. Z kolei jednostka benzynowa montowana w ASX oferowana jest z napędem na 1 oś oraz pięciostopniową przekładnią manualną.
Dzięki niezwykle bogatemu wyposażeniu, w skład którego wchodzi między innymi 7 poduszek powietrznych i systemy: aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania i system ostrzegania o nagłym hamowaniu, Mitsubishi ASX zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.
Samochód został wyposażony także w liczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa pasywnego. Na pokładzie ASX znalazł się np. mechanizm zapobiegający wypchnięciu pedału hamulca do wnętrza kabiny pasażerskiej podczas zderzenia z dużą prędkością, co pozwala ograniczyć obrażenia nóg kierowcy.
Istotne jest też umiejscowienie i rozmiar zagłówków umożliwiające szybsze zagłębienie się ciała pasażera w fotel oraz ograniczenie odchylenia głowy do tyłu poprzez jednoczesne wsparcie głowy i pleców o zagłówek i oparcie fotela, co redukuje siły działające na odcinek szyjny podczas uderzenia w tył pojazdu.
ASX jest dostępny z homologacją ciężarową na 4 osoby. Pozwala to na odliczenie 100 proc. podatku VAT przy zakupie tego auta. Dzięki temu crossover ASX kupowany przez właścicieli firm jest tańszy o 22 procent. Dopłata za homologację ciężarową wynosi 2 500 PLN brutto.
Gama Mitsubishi ASX obejmuje 21 wersji a najtańsza z nich kosztuje 57 540 zł netto (cena zawiera wspomnianą powyżej dopłatę za tę homologację).
Źródło: Moto Target