Mini debiutuje w odmianie 5-drzwiowej
Najnowsze generacja Mini dopiero niedawno weszła do sprzedaży, ale marka szybko dołącza do oferty drugą wersję nadwoziową. Przy projektowaniu nowego modelu nie ograniczono się jedynie do dodania drugiej pary drzwi. Samochód mierzy 3982 mm (4005 mm w wersjach Cooper S i Cooper SD), czyli jest o 161 mm dłuższy od wersji 3-drzwiowej. O 72 mm wzrósł tez rozstaw osi, dzięki czemu we wnętrzu jest więcej miejsca, a bagażnik pojemność bagażnika zwiększyła się o 67 l i wynosi teraz 278 l. Szerokość pozostała bez zmian i wynosi 1727 mm, ale 5-drzwiowa odmiana jest też wyższa od 3-drzwiowego modelu o 11 mm i mierzy 1425 mm.
5-drzwiowa odmiana Mini dostępna będzie w czterech wersjach. Podstawowy Cooper otrzyma 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 l, mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 220 Nm. Druga wersja benzynowa, czyli Cooper S to już 4 cylindry, 2 litry pojemności, 192 KM i 280 Nm. Takie parametry przekładają się na przyspieszenie do 100 km/h w 6,9 s (lub 6,8 s w wersji z automatyczną skrzynią biegów) i prędkość maksymalną równą 232 km/h (230 km/h).
Bardziej oszczędni kierowcy mogą wybrać odmianę Cooper D z 3-cylindrowym dieslem o mocy 116 KM i momencie obrotowym równym 270 Nm. Ta najwolniejsza odmiana (9,4 s do 100 km/h) ma zużywać średnio 4,1-4,3 l/100 km. Mocniejszy diesel w wersji Cooper SD otrzymał 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l. Dostarcza on 170 KM i 360 Nm.
Stylistycznie 5-drzwiowe Mini stara się możliwie mocno przypominać wersję 3-drzwiową. Różnice wynikają przede wszystkim z większych wymiarów nadwozia. Mimo wydłużenia samochodu o ponad 16 cm, tylne drzwi są zdecydowanie krótsze od przednich, co tworzy charakterystyczną linię boczną nowego modelu.