Seat Ibiza
Czwarta generacja Ibizy produkowana jest od 2008 w hiszpańskich zakładach w Martorell. Odpowiedzialny za projekt nadwozia Luc Donckerwolke stworzył auto na wskroś nowoczesne i jednocześnie nawiązujące do tradycji modelu. Po czterech latach od wprowadzenia na rynek, miejski Seat przeszedł kurację odmładzającą, która polegała między innymi na zmianie przedniego pasa i kształtu reflektorów z LED-owym oświetleniem do jazdy dziennej. Oryginalna karoseria skrywa funkcjonalne wnętrze i nowoczesne technologie. Auto wyposażono w progresywne wspomaganie układu kierowniczego, asystenta podjazdu pod wzniesienie oraz mocne silniki, wśród których prym wiedzie 180-konne 1,4 TSI (6,9 do setki i 228 km/h prędkości maksymalnej). Ponadto Hiszpanie mają również w zanadrzu rodzinną odmianę ST napędzaną przez motory z rodziny MPI, TSI i TDI. Ceny za bazową specyfikację zaczynają się od 39 tysięcy złotych. Za Cuprę trzeba zapłacić niecałe 75 tysięcy złotych.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
tb