Dwa wcielenia skrzydlaka
Kiedy sĆyszysz dĆșwiÄk 8 cylindrĂłw, wskazĂłwka prÄdkoĆciomierza bĆyskawicznie pokazuje co raz wyĆŒsze wartoĆci, samochĂłd speĆnia wszystkie polecenia, a na twarzy masz szeroki uĆmiech, to znaczy, ĆŒe siedzisz za kierownicÄ najnowszego Mercedesa SLS AMG. Najciekawsze jest to, ĆŒe takie same doznania gwarantuje teĆŒ jego legendarny przodek - Gullwing.
Pod maskÄ SLS-a znalazĆa siÄ 8-cylindrowa, widlasta jednostka benzynowa zbudowana na bazie podstawowego silnika AMG o pojemnoĆci 6,3 l. Tu ma pojemnoĆÄ 6206 cm3 i dziÄki modyfikacjom m.in. ukĆadu ssÄ cego, rozrzÄ du i kolektorĂłw wylotowych osiÄ ga moc 571 KM i potÄĆŒny moment 650 Nm. Zamontowano jÄ wzdĆuĆŒnie za przedniÄ osiÄ .
Historia 300 SL (W 198) rozpoczÄĆa siÄ w 1954 roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku (egzemplarz pana Tadeusza ma numer seryjny 0099), gdzie Mercedes zachÄcony namowami Maximiliana Hoffmana, importera marki w USA, przedstawiĆ nowe coupĂ© zbudowane na bazie wyĆcigowego modelu 300 SL (W 194). Pod jego maskÄ pracowaĆ 6-cylindrowy silnik rzÄdowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa, ktĂłry pozwalaĆ na przyspieszanie do 100 km/h w niespeĆna 9 s i osiÄ ganie maksymalnej prÄdkoĆci nawet 260 km/h.
Polecamy na AutoĆwiat.pl: Toyota Land Cruiser - Jej wysokoĆÄ V8