Trwa ładowanie...

Mercedes SL roadster: pierwsze zdjęcia

Mercedes SL roadster: pierwsze zdjęciaŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

Jeszcze przed końcem roku Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową generację roadstera SL - po raz pierwszy niemal całkowicie wykonanego z aluminium. Mimo, że samochód będzie miał zwykłe drzwi zanosi się na prawdziwą piękność.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W porównaniu do poprzednika, jego masa własna spadła aż o 140 kg. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza efektywny układ czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL, dostarczający płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, zależnie od kierunku ich ruchu. Z dachem czy bez, unikalny system nagłośnienia FrontBass czyni z wnętrza nowego roadstera salę koncertową na kołach.

Nowa odsłona legendarnego roadstera wyjątkowo poważnie traktuje hasło "sportowy i lekki", ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych mate-riałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali magnez, a do słupków A - wysokowytrzymałe rury stalowe.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nadwozie samochodu waży o około 110 kg mniej od wykonanego w dotychczas stosowanej technice.
- Zupełnie, jakby pasażer wagi ciężkiej wysiadł z samochodu i zabrał ze sobą jeszcze ciężką walizkę podróżną - mówi dr Thomas Rudlaff, odpowiedzialny za aluminiowe nadwozia w Mercedes-Benz. - Efekt jest mierzalny i odczuwalny. Niższa masa przekłada się na większą dynamikę jazdy i mniejsze zapo-trzebowanie na paliwo.

d4jdngl

Pod względem sztywności, bezpieczeństwa i komfortu, aluminiowa struktura wyprzedza wykonane ze stali nadwozie poprzednika. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji z elementami zoptymalizowanymi pod kątem specyficznych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewanie kokilowe lub próżniowe. Efekt? Wyśmienita sztywność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niski poziom wibracji.

Części montowane są przy użyciu zróżnicowanych, dobranych pod kątem obciążeń metod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przykład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.

lop/

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj