Mercedes S 500 Coupe 4MATIC: stylowa podróż w luksusie

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Mercedes S 500 Coupe 4MATIC: stylowa podróż w luksusie
(WP.PL/Szymon Jasina)
WP

Poszukując samochodu idealnego na dalekie wyprawy i częste podróże biznesowe większość osób zapomina o jednym, a zarazem najlepszym rozwiązaniu – luksusowym coupe, które nie tylko w najbardziej komfortowy sposób dowiezie do celu, ale też uczyni to w wyjątkowym stylu. Niezależnie od tego, czy wybieracie się na służbowy wyjazd na drugi koniec Polski, czy jedziecie w Alpy na narty – Mercedes Klasy S w wersji coupe na pewno uczyni tę podróż tak miłą, jak to tylko możliwe, a kolejne kilometry będą mijać niepostrzeżenie.

Jakie samochody uważane są za najbardziej uniwersalne? Na ogół są to SUV-y, albo kombi, jednak auta te są też po prostu nudne. Czy jest dla nich alternatywa? Choć zabrzmi to może zaskakująco, jest nią duże coupe. Jak wskazuje praktyka, większość osób i tak podróżuje samemu, albo we dwójkę. W takiej sytuacji dwudrzwiowy model sprawdzi się równie dobrze co przypominający autobus SUV, a do tego posiada niepowtarzalny styl i świetne osiągi. To dla samochodów tego typu powstało oryginalnie określenie GT, czyli grand tourer lub gran turismo, co oznacza auto stworzone do długich podróży.

Dzisiaj klasa GT się rozrosła i na ogół mianem tym nazywane są samochody sportowe, którymi da się też okazjonalnie wybrać w dłuższą podróż. Jednak prawdziwie luksusowe coupe, jak dwudrzwiowa wersja nowej Klasy S, mają odwrotnie ustawione priorytety – tutaj przede wszystkim liczy się komfort, a osiągi są tylko miłym dodatkiem.

WP

Mercedes Klasy S w wydaniu dwudrzwiowym przykuwa uwagę swoim wyglądem. Jest to coupe o klasycznych proporcjach, ale przy tym zaskakuje swoją wielkością. Samochód mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości i 1411 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2945 mm. Mimo tak pokaźnego nadwozia auto wygląda lekko. Wyraźnie zarysowana osłona chłodnicy z pokaźnych rozmiarów logo z trójramienną gwiazdą zaznacza muskularną sylwetką posiadającą wiele przetłoczeń, natomiast tył samochodu wygląda zdecydowanie lżej niż w limuzynie łagodnie uzupełniając kształt nadwozia. Podobny styl płynnych linii widać we wnętrzu, gdzie cała deska rozdzielcza, dzięki swojemu pofalowaniu, wzmacnia poczucie przestrzeni.

Nie jest to jednak tylko wrażenie – dzięki tak pokaźnym rozmiarom Klasa S Coupe zapewnia pasażerom na przednich fotelach tyle samo miejsca, co limuzyna. To jest jednak tylko wstęp do luksusu, jaki czeka podróżujących dwudrzwiowym Mercedesem. Na liście wyposażenia tego wyjątkowego coupe znajdziemy takie dodatki jak fotele z masażem, których tryb możemy wybrać w zależności od preferencji i potrzeb, a także podgrzewane podłokietniki w drzwiach i konsoli centralnej.

**Znajdź samochód swoich marzeń w najniższej cenie!**

WP
(fot. WP.PL/Szymon Jasina)
Podziel się

Przed oczami kierowcy umieszczono dwa duże ekrany. Pierwszy zastępuje klasyczne zegary, a drugi wyświetla bardzo dobrej jakości nawigację i pozwala na zarządzanie opcjami samochodu. W najnowszych samochodach takie rozwiązanie wydaje się niezbędne, jednak jest to jedyny element, w przypadku którego styliści się nie popisali, wstawiając po prostu dwa prostokątne ekrany na deskę rozdzielczą. Reszta to już wykonane ze smakiem połączenie drewna i skóry. Mimo dużej liczby dodatków, sterowanie wszystkim jest wygodne, a kabina została zaprojektowana ergonomicznie.

Jak przystało na samochód stworzony do podróży, Klasa S Coupe posiada 400-litrowy bagażnik, który bez problemu zmieści walizki dwóch osób. Następnie pozostaje zająć miejsca w wygodnych fotelach i uruchomić silnik. Podstawową jednostką napędową w tym modelu (odmiana S 500 Coupe) jest turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,7 l, który dostarcza 455 KM i 700 Nm. Pozwala to na komfortową podróż i odpowiednie osiągi, jeśli tylko kierowca będzie miał taką potrzebę. Dwudrzwiowy Mercedes osiąga 100 km/h w 4,6 s i bez problemu rozpędza się do ograniczonej elektronicznie prędkości 250 km/h. Mimo tego, że z rury wydechowej dobiega typowy dla ośmiocylindrowych Mercedesów dźwięk przywodzący na myśl myśliwce z drugiej wojny światowej, to warto pamiętać, że Klasa S Coupe nie została stworzona do jazdy po torze wyścigowym.

Tutaj moc ma po prostu dać kierowcy pewność, że ważące ponad 2 tony auto nigdy nie dostanie zadyszki, a kierowca zawsze będzie mógł bezpiecznie wyprzedzić. Nowy Mercedes najlepiej czuje się, jadąc autostradą, albo pokonując spokojnie kolejne kilometry bocznych dróg, pozwalając podziwiać piękne krajobrazy. Zawieszenie Klasy S, nawet w trybie sportowym, jest miękkie i nie zapewni osiągów znanych z ekstremalnych samochodów sportowych, jednak nie do tego zostało stworzone. Mercedes wydaje się płynąć po drodze, a kierowca nawet nie zauważa nierówności, dzięki czemu podróż jest tak komfortowa, jak to tylko możliwe, niezależnie czy w ciszy mkniemy autostradą, czy poruszamy się bocznymi drogami wątpliwej jakości.

WP
(fot. WP.PL/Szymon Jasina)
Podziel się

W nasze ręce trafiła odmiana S 500 4MATIC, czyli czteronapędowa, którą mogliśmy sprawdzić nie tylko na autostradzie, ale też na krętych alpejskich drogach. Niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajdowaliśmy trudno było sobie wyobrazić bardziej komfortową jazdę. Kolejne kilometry mijały niezauważone, a po opuszczeniu samochodu czyliśmy się jakbyśmy dopiero do niego wsiadali.

Idealnym dodatkiem jest napęd 4MATIC, który zapewnia lepszą trakcję na śliskiej nawierzchni i sprawdzi się nie tylko zimą, ale też np. podczas deszczu. System Mercedesa błyskawicznie reaguje na utratę przyczepności. Jeśli chcemy dynamicznie ruszyć na śniegu, wystarczy wcisnąć gaz do oporu, a elektronika już się zajmie odpowiednim dozowaniem momentu obrotowego. Co ciekawe, nie odczujemy nawet początkowego poślizgu, gdyż komputer wkroczy do akcji natychmiastowo. Dzięki temu cały proces jest bardziej komfortowy. Oczywiście trzeba uważać, gdyż to może łatwo uśpić naszą uwagę na śliskiej nawierzchni.

(fot. WP.PL/Szymon Jasina)
Podziel się
WP

Odmiana S 500 to podstawowa wersja wersji coupe. Mercedes zdecydował, że w przypadku dwudrzwiowego modelu chce zaproponować tylko to, co jest najlepsze. Również mniejszy silnik 6-cylindrowy sprawdziłby się bardzo dobrze, jednak nie zapewniłby aż tak wyjątkowych wrażeń – również tych dźwiękowych. 455 KM w zupełności wystarczają do sprawnej jazdy w każdych warunkach, ale oczywiście Mercedes oferuje tez dwie odmiany AMG – 585-konną wersję S 63 AMG i zapewniający aż 630 KM model S 65 AMG.

Na pewno znajdą się krytycy, którzy stwierdzą, że zawieszenie Mercedesa Klasy S Coupe jest zbyt miękkie jak na taki samochód. Faktycznie, nawet w trybie sportowym czuć wyraźne kołysanie nadwozia, ale trzeba pamiętać, że model ten nie został stworzony z myślą o torze wyścigowym. Wręcz odwrotnie. Dwudrzwiowa Klasa S to samochód, który powstał do długich i możliwie komfortowych podróży, a w tym sprawdza się idealnie. Dla osób, które oczekują osiągów na torze Mercedes proponuje model AMG GT.

Ile wart jest twój samochód? Możesz się łatwo przekonać Dla kogo zatem jest nowa Klasa S Coupe? Jest to przede wszystkim samochód uniwersalny – szczególnie w wydaniu czteronapędowym – który jest alternatywą dla limuzyny. W większości przypadków sprawdzi się równie dobrze jak wersja czterodrzwiowa, a do tego zapewni niepowtarzalny styl. Niestety taki luksus nie jest tani. Za podstawową Klasę S Coupe trzeba zapłacić 554 000 zł, a S 500 4MATIC to już wydatek przynajmniej 571 000 zł. W przypadku bardziej bogatej odmiany, cena może się zbliżyć do 700 tys. zł. Jeszcze więcej kosztują ekstremalne odmiany AMG – słabsza to wydatek 780 500 zł, a S 65 AMG to aż 1 110 500 zł.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

WP

"Mercedes S 500 Coupe 4MATIC" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "V8, benzynowy, biturbo"
Pojemność silnika cm3 "4663"
Moc KM / przy obr./min "455 / 5250-5500"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "700 / 1800-3500"
Skrzynia biegów "automatyczna, 7-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "250"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "4,6"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "13,1 / 7,5 / 9,9"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "b.d. / b.d. / b.d."
Pojemność bagażnika min./max. / l "400 / b.d."
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "5027 / 1899 / 1411"
Cena wersji podstawowej w zł "554 000"
Cena testowanego modelu w zł "b.d."
Plusy null
Minusy null
Polub WP Moto
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP