Mercedes Klasy E po mocnym liftingu
Średnia limuzyna Mercedesa została poddana daleko idącym zmianom stylistycznym. Projektanci niemieckiej marki postanowili znacznie zmodyfikować cały przód zmieniając również charakter tego auta.
Po 17 latach w Klasie E zniknęły podwójne przednie reflektory, choć samo ułożenie LED-owych pasów ma sprawiać wrażenie poczwórnych świateł. W połączonych reflektorach znalazły się również światła do jazdy dziennej, które wcześniej były wkomponowane w zderzak. Zmieniono kształt kloszy, które teraz są zaokrąglone. Swój wygląd zmienił też charakterystyczny grill - zarówno on, jak i cała maska są teraz bardziej obłe. Mniejsze zmiany objęły tył samochodu. Tutaj zniknęły wyraźnie zarysowane nadkola, a drobne modyfikacje objęły tylne światła i zderzak.
We wnętrzu nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy z aluminium lub drewna, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Przeprojektowana konsola środkowa, pozbawiona została dźwigni zmiany biegów.
W poprawionej Klasie E Mercedes wprowadził kamerę stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera). Nowe urządzenie zamontowane jest za przednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E uzbrojone są w system Collision Prevention Assist, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Mercedes oferuje też całą gamę nowych systemów bezpieczeństwa, które dotychczas znane były z Klasy S.
Niemiecki producent oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Najsłabszy diesel oferuje 136 KM, natomiast podstawowy silnik benzynowy to już 184 KM. Klasa E może jednak być wyposażona w jeden z wielu 4-, 6- i 8-cylindrowych silników. Niektóre z nich oferują też współpracę z napędem na 4 koła. Najmocniejszy diesel dostarcza 252 KM, natomiast silnik benzynowy w odmianie E500 to już 408 KM. Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 230 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Niedługo ofertę uzupełni benzynowa hybryda o łącznej mocy 329 KM oraz najmocniejsza wersja E63 AMG.
sj, moto.wp.pl