Trwa ładowanie...
17-12-2012 09:09

Mercedes Klasy E po mocnym liftingu

Mercedes Klasy E po mocnym liftinguŹródło: zdjęcie producenta
d2xqs7l
d2xqs7l

Średnia limuzyna Mercedesa została poddana daleko idącym zmianom stylistycznym. Projektanci niemieckiej marki postanowili znacznie zmodyfikować cały przód zmieniając również charakter tego auta.

Po 17 latach w Klasie E zniknęły podwójne przednie reflektory, choć samo ułożenie LED-owych pasów ma sprawiać wrażenie poczwórnych świateł. W połączonych reflektorach znalazły się również światła do jazdy dziennej, które wcześniej były wkomponowane w zderzak. Zmieniono kształt kloszy, które teraz są zaokrąglone. Swój wygląd zmienił też charakterystyczny grill - zarówno on, jak i cała maska są teraz bardziej obłe. Mniejsze zmiany objęły tył samochodu. Tutaj zniknęły wyraźnie zarysowane nadkola, a drobne modyfikacje objęły tylne światła i zderzak.

We wnętrzu nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy z aluminium lub drewna, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Przeprojektowana konsola środkowa, pozbawiona została dźwigni zmiany biegów.

W poprawionej Klasie E Mercedes wprowadził kamerę stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera). Nowe urządzenie zamontowane jest za przednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E uzbrojone są w system Collision Prevention Assist, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Mercedes oferuje też całą gamę nowych systemów bezpieczeństwa, które dotychczas znane były z Klasy S.

d2xqs7l

Niemiecki producent oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Najsłabszy diesel oferuje 136 KM, natomiast podstawowy silnik benzynowy to już 184 KM. Klasa E może jednak być wyposażona w jeden z wielu 4-, 6- i 8-cylindrowych silników. Niektóre z nich oferują też współpracę z napędem na 4 koła. Najmocniejszy diesel dostarcza 252 KM, natomiast silnik benzynowy w odmianie E500 to już 408 KM. Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 230 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Niedługo ofertę uzupełni benzynowa hybryda o łącznej mocy 329 KM oraz najmocniejsza wersja E63 AMG.

sj, moto.wp.pl

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj