WAŻNE
TERAZ

Niespodziewane wyznanie Artura Boruca. "Mała depresja"

Mercedes Klasy E po mocnym liftingu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Średnia limuzyna Mercedesa została poddana daleko idącym zmianom stylistycznym. Projektanci niemieckiej marki postanowili znacznie zmodyfikować cały przód zmieniając również charakter tego auta.

Po 17 latach w Klasie E zniknęły podwójne przednie reflektory, choć samo ułożenie LED-owych pasów ma sprawiać wrażenie poczwórnych świateł. W połączonych reflektorach znalazły się również światła do jazdy dziennej, które wcześniej były wkomponowane w zderzak. Zmieniono kształt kloszy, które teraz są zaokrąglone. Swój wygląd zmienił też charakterystyczny grill - zarówno on, jak i cała maska są teraz bardziej obłe. Mniejsze zmiany objęły tył samochodu. Tutaj zniknęły wyraźnie zarysowane nadkola, a drobne modyfikacje objęły tylne światła i zderzak.

We wnętrzu nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy z aluminium lub drewna, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Przeprojektowana konsola środkowa, pozbawiona została dźwigni zmiany biegów.

W poprawionej Klasie E Mercedes wprowadził kamerę stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera). Nowe urządzenie zamontowane jest za przednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowej Klasy E uzbrojone są w system Collision Prevention Assist, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Mercedes oferuje też całą gamę nowych systemów bezpieczeństwa, które dotychczas znane były z Klasy S.

Niemiecki producent oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Najsłabszy diesel oferuje 136 KM, natomiast podstawowy silnik benzynowy to już 184 KM. Klasa E może jednak być wyposażona w jeden z wielu 4-, 6- i 8-cylindrowych silników. Niektóre z nich oferują też współpracę z napędem na 4 koła. Najmocniejszy diesel dostarcza 252 KM, natomiast silnik benzynowy w odmianie E500 to już 408 KM. Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 230 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Niedługo ofertę uzupełni benzynowa hybryda o łącznej mocy 329 KM oraz najmocniejsza wersja E63 AMG.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟