Mercedes GLC Coupe - miejski crossover o sportowym zacięciu
Mercedes-Benz konsekwentnie ujednolica i uzupełnia swoją gamę modelową. Teraz dołączył do niej kolejny SUV o sylwetce coupe, pod nazwą GLC. Następca modelu GLK ma wabić klientów sportowym stylem i być "hot and cool", bo takie hasło przypisał do niego producent ze Stuttgartu.
Mercedes GLC Coupe
Następca modelu GLK ma wabić klientów sportowym stylem i być "hot and cool", bo takie hasło przypisał do niego producent ze Stuttgartu. Ale przede wszystkim ma być modelem, który bezpośrednio powalczy o swoje miejsce na rynku z doskonale radzącym sobie BMW X4.
Mercedes GLC Coupe
Na pokładzie auta znajdziemy m.in. sportowe zawieszenie wraz z precyzyjniejszym układem kierowniczym, systemy Dynamic Select i stały napęd obu osi 4-Matic, 9-biegowy automat 9G-Tronic. Do wyboru będą dwa układy zawieszeń: Dynamic Body Control, oraz pneumatyczne Air Body Control.
Mercedes GLC Coupe
Nadwozie wydłużono o ok. 7 cm przy identycznym rozstawie osi wynoszącym 2,87 m. Zmniejszyła się za to o 59 l. pojemność bagażnika, która w tej wersji ma 491 l. Nieznacznie, bo o niecałe 4 cm. obniżono auto, nadając pękatej sylwetce bardziej sportowego wyglądu.
Mercedes GLC Coupe
GLC Coupe to niemal klon swojego większego brata, GLE Coupe. Ale to zabieg stosowany już przez bawarskiego rywala marki, który w ten sam sposób potraktował modele X6 oraz X4. Mercedes starał się wykorzystać właściwości aerodynamiczne sylwetki coupe i przyłożył się do obniżenia oporów powietrza.
Aby uzyskać jak najlepsze efekty, m.in. uszczelniono powierzchnie wokół atrapy chłodnicy i przednich lamp, a także "wyrównano" powierzchnię podwozia tak, aby jak najmniej elementów zakłócało płynny przepływ powietrza wokół samochodu.
Mercedes GLC Coupe
Pod maskę trafią cztery silniki wysokoprężne i cztery benzynowe. W tym dostępna będzie wersja hybrydowa, a w ofercie będą także dwie odmiany AMG.
Bazowe odmiany 220d i 250d o mocach 170 i 204 KM napędzane są czterocylindrowymi Dieslami. Silnik R4 o mocy 211 KM ma pod maską także benzynowa wersja 250.
GLC 350e to hybryda plug-in dysponująca mocą 350 KM, mogąca pokonać 30 km przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego, ale także umożliwiająca przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 s.
367-konne V6 biturbo znajdzie się pod maską wersji 43 AMG, natomiast w późniejszym terminie do gamy dołączy topowe 63 AMG o mocy ponad 500 KM.
Mercedes GLC Coupe
Wyposażono je naturalnie w pełen asortyment systemów bezpieczeństwa, począwszy od kompletu poduszek gazowych, po aktywne systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu auta.
Konstruktorzy chcieli również utrzymać masę samochodu na rozsądnym poziomie. Ostatecznie GLC Coupe waży 1710 kg, a możliwe to było dzięki szerokiemu wykorzystaniu kompozytów, aluminium i magnezu w strukturze nadwozia auta.
Mercedes GLC Coupe
Firma planuje rozpoczęcie jej przez zaoferowanie limitowanej wersji Edition 1, mającej w swoim wyposażeniu m.in. elementy z linii AMG, 20-calowe obręcze kół, dwubarwną tapicerkę i bogaty pakiet wyposażenia standardowego.