Mercedes E63 AMG: teraz też z napędem na 4 koła
Zmodernizowany model E63 AMG oferowany będzie teraz we wzmocnionej wersji S z jednostką o mocy 585 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz nowym napędem na obie osie AMG 4MATIC. Opcja napędu na cztery koła dostępna jest także dla pozostałych odmian E63 AMG. Ich moc wzrosła z 525 KM do 557 KM, a moment obrotowy sięga 720 Nm.
Wersja AMG przeszła podobne zmiany jak pozostałe modele w rodzinie. Modyfikacjom poddano głównie przednią część nadwozia, gdzie światła połączono pod wspólnymi kloszami, a tylko samo ich ułożenie wewnątrz nawiązuje do poczwórnych reflektorów znanych z poprzednich generacji. Wersję AMG wyróżnia zmieniona osłona chłodnicy, która znalazła się też w coupe i kabriolecie. Przemodelowano też przedni zderzak, który ma bardziej sportowy charakter.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 s zapewnia E63 AMG w wersji S komfortową przewagę nad całą konkurencją; prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h. Odmiana "podstawowa" E63 AMG "setkę: osiąga w 3,7 s w przypadku napędu na cztery koła i 4,2 s, gdy moc przenoszona jest tylko na tylną oś. Wszystkie modele napędzane 5,5-litrowym biturbo V8 są stosunkowo oszczędne. Producent twierdzi, że zużywają one średnio około 10 litrów benzyny na 100 km.
7-biegowego przekładni AMG Speedshift MCT posiada cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport)
, "S+" (Sport plus)
oraz "M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu. Silnika i skrzynia reagują znacznie agresywniej w trybach "S", "S+" oraz "M".
Wydajny napęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnego napędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy układ ESP. W trybie "SPORT Handling" wspomaga go układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje indywidualne koła. Najmocniejsza Klasa E, czyli E63 AMG S, wyposażona jest w blokadę tylnego dyferencjału, która dodatkowo zwiększa zapas trakcji i zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie - zwłaszcza na torze wyścigowym.
Rynkowa premiera nowego modelu E63 AMG z napędem na tylną oś odbędzie się w kwietniu, a odmian z napędem na obie osie - w czerwcu 2013 roku.