ycipk-20rzem

Mercedes E 63 AMG S 4Matic: diabeł w garniturze

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Mercedes E 63 AMG S 4Matic: diabeł w garniturze
(WP.PL/Piotr Mokwiński)
ycipk-20rzem

Każdy w odpowiednim czasie dojdzie do etapu, kiedy przyjdzie mu się zmierzyć ze stateczną limuzyną łączącą w sobie cechy auta rodzinnego i reprezentacyjnego. Co jednak w sytuacji, gdy głęboko w świadomości tli się natura sportowca żądnego zastrzyku adrenaliny na górskich serpentynach. Lekarstwo na tę przypadłość znaleźli Niemieccy inżynierowie opracowując AMG bazujące na Klasie E. W specyfikacji S, dodatkowo wzmocnionej i wyposażonej w napęd na cztery koła.

Fenomen klasycznej Klasy E polega na kamuflażu podobnym do garnituru uszytego na mistrza kulturystyki. Niby świetnie leży i z daleka nie widać muskułów, ale wystarczy podejść bliżej, aby dostrzec detale zdradzające prawdziwe oblicze. W Mercedesie to przede wszystkim żółte zaciski z emblematem sportowej stajni i dyfuzor z przeprojektowanym tylnym zderzakiem. Reszta jest niemal identyczna ze słabszymi odmianami. Nadwozie zaopatrzono w pełni LED-owe oświetlenie adaptacyjne, 19 lub 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, a także niskoprofilowe opony pozwalające przenieść ogromny potencjał silnika na asfalt.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *

ycipk-20rzem

Jeszcze trudniej dostrzec sportowe akcenty wewnątrz pojazdu. Siadając za kierownicą, mamy wrażenie obcowania z luksusowym krążownikiem lub też niemiecką taksówką, jakich pełno na ulicach wielkich miast. Deska rozdzielcza, zegary, kolor tapicerki, czy też materiały wykończeniowe - wszystko niemal spójne chociażby z wersją 200 CDI. I tutaj właśnie diabeł tkwi w szczegółach.

W dolnej części prędkościomierza znajdziemy emblemat AMG, a pod wskazówką obrotomierza napis V8 Biturbo. Inna jest również gałka zmiany biegów. Ta w AMG została zaopatrzona w logo zarezerwowane dla sportowych samochodów tej marki, a tuż obok niej zlokalizowano szereg przycisków zwiastujących kłopoty. Pierwszy z nich steruje pracą pneumatycznego zawieszenia dopasowując charakterystykę do aktualnych potrzeb podróżujących. Drugi całkowicie odcina elektronikę wykluczając pomoc asystentów w razie utraty przyczepności. Pozostałe dwa dodatkowo usztywniają auto i zapewniają wykorzystanie maksymalnego potencjału jednostki napędowej.

Poza tym, na pokładzie zastaniemy dobrej jakości materiały wykończeniowe, choć gorsze od tych stosowanych w Audi A6. W tej kwestii wydaje się kluczowy wiek konstrukcji. Za kilkanaście miesięcy powinna zadebiutować kolejna generacja Klasy E. Niewiele zarzutów możemy mieć do przestrzeni w dwóch rzędach. Zarówno z przodu jak i z tyłu, czworo dorosłych pasażerów nie będzie narzekać nawet na kilkusetkilometrowej trasie. 540 litrów bagażnika pozwoli natomiast spakować rodzinę na weekendową wycieczkę.

ycipk-20rzem

Mercedesy w świetnych cenach. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!

(fot. WP.PL/Piotr Mokwiński)
Podziel się

Jak przystało na segment premium, lista dodatkowych gadżetów nie ma końca. Jedynie od zasobności portfela i potrzeb uzależniona jest finalna cena pojazdu. Fotele z funkcją masażu, rozbudowana stacja multimedialna z dyskiem twardym, panoramiczne okno dachowe, czy ogrzewanie postojowe to tylko niektóre z dodatków dostępnych za kilka lub kilkanaście tysięcy złotych.

Pod maską AMG S pracuje kwintesencja niemieckiej inżynierii ostatnich lat. Silnik V8 napędza flagowe pojazdy Mercedesa i dostępny jest w kilku wariantach. Podstawowy i zarazem wolnossący rozwija niecałe 390 koni mechanicznych i możemy go spotkać chociażby w terenowym G500. Specyfikacja S oznacza, że do potężnego motoru dołożono dwie turbosprężarki, uzyskując tym samym 585 KM i aż 800 Nm. Moment obrotowy trafia do czterech kół za pośrednictwem stałego napędu 4Matic i 7-stopniowej przekładni automatycznej MCT zaprojektowanej przez inżynierów AMG. Manualna odmiana nie występuje w tym modelu. I dobrze, bo blisko dwutonowy samochód kipi energią od najniższych wartości prędkości obrotowej. W trybie sportowym przeciążenia możemy porównać ze sportowymi motocyklami. Auto wgryza się w asfalt osiągając pierwszą setkę w 3,6 sekundy. Do 200 przyspiesza równie ochoczo, a jedynie elektroniczny kaganiec zatrzymuje temperament niemieckiej limuzyny na wartości 250.

ycipk-20rzem
(fot. WP.PL/Piotr Mokwiński)
Podziel się

Równie imponująco przedstawia się elastyczność. Wyprzedzanie kolumny ciężarówek zajmuje kilka sekund, a wrażenie jest takie, jak gdyby pozostali uczestnicy ruchu stali w miejscu. Trzeba tylko uważać na dziury. Twarde zawieszenie wraz z oponami w rozmiarze 255/35 potrafi nieprzyjemnie „dobić”. Na słowa uznania zasługuje także układ kierowniczy. Precyzja prowadzenia tego Mercedesa nie ma nic wspólnego ze słabszymi odmianami. Jest dość przewidywalny w poślizgu, ale wymaga opanowania i mocnych nerwów. Każde wciśnięcie pedału akceleratora wywołuje przyspieszone bicie serca i skutecznie uzależnia. Co ciekawe, po przełączeniu na tryb komfortowy, E 63 zmienia się w potulnego baranka, który lepiej radzi sobie z nierównościami i przestaje prowokować do notorycznego łamania przepisów. Nieznacznie za to zmienia się zużycie paliwa. Zależnie od temperamentu kierowcy, w mieście zużyje od 18 do 40 litrów, a w trasie komputer wskaże wartości zawarte w przedziale 14-25.

Dysponując kwotą 564 tysięcy złotych, możemy wejść do klubu najszybszych samochodów świata. Wersja S osiągająca setkę w 3,6 sekundy może z powodzeniem rywalizować z Audi R8, czy Porsche 911 Turbo. Zapewnia solidny zastrzyk adrenaliny i rozpieszcza możliwościami konfiguracyjnymi. Jednak dla dyskretnej klienteli liczyć się będzie szykownie skrojony garnitur, po którym trudno poznać, że pod szlachetną tkaniną kryje się istny demon prędkości.

Piotr Mokwiński/ll/moto.wp.pl

ycipk-20rzem

Mercedesy w świetnych cenach. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!

"Mercedes E 63 AMG S 4Matic" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "V8, benzynowy, turbo"
Pojemność silnika cm3 "5 461"
Moc KM / przy obr./min "585 / 5 500"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "800 / 1 750 – 5 000"
Skrzynia biegów "automatyczna, 7-stopniowa"
Prędkość maksymalna km/h "250"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "3,6"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "14,4 / 7,9 / 10,3"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "23,8 / 13,9 / 18,8"
Pojemność bagażnika min./max. / l "540 / b.d."
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4 879 / 1 854 / 1 474"
Cena wersji podstawowej w zł "174 500"
Cena testowanego modelu w zł "720 700"
Plusy null
Minusy null
Polub WP Moto
ycipk-20rzem
ycipk-20rzem