Gwiazda z Facebookiem
Pierwszy rzut oka przywodzi na myśl Mercedesa CLS. Podobieństwo nie jest przypadkowe, bo Mercedes CLA to jego mniejszy odpowiednik, który daje początek zupełnie nowej klasie samochodów. Może się pochwalić znakomitą aerodynamiką (Cd = 0,23). Linia nadwozia coupe z drzwiami bez ram okiennych to bezpośrednie nawiązanie do CLSa. Ceny Mercedesa CLA zaczynają się od 118 900 zł za wersję CLA 180.
Z myślą o tych, dla których media społecznościowe są nieodłączną częścią codzienności, zarezerwowano funkcję pełnej integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym. Z pomocą, przypominającego tablet ekranu dotykowego, kierowca i pasażerowie mogą korzystać z Facebooka i zasobów internetu.
Wyraziste akcenty, dynamiczne przetłoczenia i niepowtarzalny styl CLA niemal w całości pochodzi od prototypowego Concept Style Coupe. Nadwozie ma 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Kubełkowe fotele podkreślają sportową naturę samochodu. Tylna kanapa w układzie 2+1 wygodnie pomieści tylko dwóch pasażerów.
Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1.6 i 2.0 litra o mocach od 122 KM pod maską CLA 180, przez 156 KM w CLA 200, aż po 211 KM w CLA 250. Są też dwie jednostki wysokoprężne. CLA 200 CDI osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wszystkie odmiany silnikowe są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT.