Mercedes-Benz S560 4.0 V8 469 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #364
Test Mercedesa-Benz S560 z silnikiem 4.0 V8 o mocy 469 KM
w życiu każdego kierowcy następuje… Rozwiń
Transkrypcja:
w
życiu każdego kierowcy następuje taki moment w którym znakiem no Chodź
tu na chwilę Chciałbym przenieść się na miejsce pasażera mieć szansę na odpoczynek w komfortowych warunkach zwrócenie uwagi mi ładny
krajobraz czy po prostu na drzemkę wówczas najlepiej mieć do dyspozycji limuzyny komfortową
luksusową nowoczesną aby podróż miała delikatnie niemal niezauważalnie żadnych gwałtownych manewrów czy
odczuwalnych wewnątrz defektów A
jeśli jesteś akurat na etapie realizacji tych marzeń to zapewne myślisz W pierwszej i zarazem ostatniej
kolejności o klasie
Eska
w
tym
roku
przeszła facelifting Chodź się zmiany wyglądu nie są wielkie głównie chodzi o przeprojektowany kształt
zderzaków i odświeżony wygląd reflektorów z technologią więc podarujemy sobie też
były trąbce Czy wyrywanie plastików zamiast
tego sprawdzimy dlaczego klasa s wciąż jest pierwszym wyborem w tym segmencie na początek
zadajemy sobie pytanie jak powinna wyglądać limuzyna dzisiejszych czasów Jak połączyć klasykę z
nowoczesnością czy przeważać powinna
Awangarda czy może stonowanie wybór Wystarczy porównać klasę s i Lexus LS
I choć obok bez ciebie obojętnie to wydaje
się że rynek bardziej
docenia stonowanie
niż
Avangard chyba jedyna rzecz która staje się coraz bardziej awangardowa Niezależnie od tego jak stonowany
jest wygląd cały limuzyny to są światła tak jak to na przykładzie klasy S światła Multi Beam LED są
odjechany zarówno kiedy jest startujemy samochód i jak i wtedy kiedy zamykamy zamek centralny nie będę tracił
czasu na opowiadanie o poziomie materiałów wykończeniowych czy po sobie jest pasowanie Przyjmijmy
że wszystko tego możemy dotknąć a nawet to czego nie możemy dotknąć jest bliskie Perfect Czy został sprawdzałem
to już testując ten sam samochód przed liftingiem zamiast odpowiedź na tytułowe pytanie co takiego sprawia
że klasa s jest samochodem pierwszego wyboru Innymi słowy jakie elementy wyposażenia należą
do takich bez których dzisiejsza
limuzyna tej klasy byłaby niekompletna masaż
w fotelach oczywiście z możliwością dokupienia go także z tyłu audiofilskie system audio sprawiają
że czujemy się jak w prywatnej sali koncertowej rozbudowany i płynnie działający pokładowy system rozrywki
usługi zdalne z możliwością na przykład autonomicznego parkowania czy ustawienie wentylacji i ogrzewania przed
zajęciem miejsca w samochodzie programy dbających o dobre samopoczucie podróżujących poprzez aromatyzacja wnętrza
czy też wspomniany wcześniej masaż w wersji na długie trasy nie pneumatyczne
tutaj Mercedes odbije się na wyżyny w standardzie każdą z klasy wyposażono w system Air matic natomiast
za dopłatą dostępny jest system Magic Body control Dzięki Które gwałtowne manewry
nie wpływają znacząco na stabilizację nadwozia samochodu odpowiada za to Kamera stereoskopowa która przygotowuje
amortyzatory do odpowiedniej reakcji zanim nastąpi skręt kierownicy czy też przed wjechaniem do
nierówność trzeba dodać że w Polsce Magic Body control nie jest zbyt popularnym rozwiązaniem z
uwagi na to że dostępny jest tylko z napędem na ten system Night Vision który w nocy
ostrzega przed pieszymi i sam załącza się na ekranie przed kierowcą kiedy rozpoznaje
sylwetkę człowieka w nocy Przedstaw elementy wyposażenia które na pierwszy rzut oka można było uznać za
szastanie pieniędzmi bo służą głównie zwiększeniu poczucie wyjątkowości stop prokurator
bije się Lexus swoimi kryształowymi wykończeniami drzwi ale to S klasa ma do wyboru aż 64
kolory podświetlenie ambientowe go generalnie samochód jest tak zelektryfikowany wszystko
silniczkach tak w skórze i tak ciepło i przyjemne przypomina mi już przed liftingiem
Przecież były dostępne strefy ogrzewania czyli włączając Ogrzewanie fotela wzajemnie
Tylko fotel czy kierownicę grzejemy również podłokietnik po prawej i po
lewej stronie więc wszędzie otaczane ciepło Komfort luksus Mercedes nas otacza
jednym słowem zastanów się dlaczego linie zrobili Wciąż jeszcze tego daszka przeciwsłonecznego na przycisk
No
bym
się
czuł dopieszczony a tak to
to
nie jest zwykły test bo nie chcemy recytować wszystkich danych technicznych tylko sprawdzamy
Dlaczego Mercedes jest takie Mercedesem wśród samochodów Otóż dlatego że pod maską jest V
ósemkę co w dzisiejszych czasach nie jest oczywiste co prawda pod oznaczeniem 560 nie kryje się pojemność 5 i 6 jak kiedyś
tylko 4 l ale podwójna ósemka radzi sobie z tym samochodem bardzo dobrze 9
biegowa skrzynia biegów napęd na cztery koła i dwie Pony jest to kilogramów przyspieszają do setki w 4 i 6 i 10
sekundy Super prawda ale
to ty właśnie tym różnie się Mercedes od innych producentów że nie inni by powiedzieli super
a w Mercedesie mamy jeszcze 3
w w silnikowe ponad tą
którą Testujemy Bo jest jeszcze przecież 600k tylko napędowa jest przecież jeszcze AMG s63
Która z tego wyniku 4 i 6 sekundę I jeszcze jedną dziesiątą więc 3,5 do setki a
gdyby ktoś stwierdził że to wciąż za mało to tylko w Mercedesie możemy dostać jeszcze drugą odmianę w wersji supersport
gdzie S65 napęd na tył V12 bardziej klasycznie być i
już nie może i wiecie co być może dlatego że wersję 560 jest trzecia odczytu
to mimo swoich potężnych możliwości i czasu do setki i mocy silnika napędu
i skrzynie biegów to jest samochód przede wszystkim luksusowy samochód który z każdym przejechanym kilometrem Przypominam że do sportowych
emocji służą zupełnie inne samochody i
chyba nie będę specjalnie odkrywcy jeśli powiem że w tym aucie pierwsze skrzypce gra
drugie skrzypce gra płynność
ruchu trzecie skrzypce gra
cisza
4 5:00 nie liczcie nie powiem żadnej kolejności o doznaniach
przyspieszenie czy
też tego jak ten samochód trzyma się w
zakrętach bo oczywiście można przestawić ten samochód w tryb Dynamic albo indywidualne Sport
albo indywidual ale
po pierwsze miłość
ten samochód obiektywnie będzie
szybszy obiektywnie
będzie twardszy obiektywnie nieco większy
opór na kierownicy i
będzie się lepiej trzymał zakrętach to
jednak W
odbiorze pozostanie luksusowych
to po pierwsze a
po drugie po
co to chyba do bezpiecznego przyspieszenie i wyprzedzanie w trasie No
bo poza tym chyba nie przystoi Myślę że warto też wspomnieć o konkurencji będę teraz mówił o Lexus LS i serii raczej
nie będę wspominał o Audi A8 z uwagi na to że w najnowszej generacji to samochodem po
prostu jeszcze nie jeździłem No więc nie będę też porównywał jakby całokształtu tych bo chodzi mi tylko o znalezienie tego pierwiastka wyjątkowość
tego pierwiastka który sprawia że samochód staje się liderem w swoim
segmencie Lexus LS ma
kołowe możliwości wykończenia wnętrza można kupić kryształowe boczki drzwi które kosztują Fortuny i czegoś
takiego nie ma innych producentów z drugiej strony topowa wersja Lexusa LS pod maską V6 przypuszczał
że no cześć klientów Nie wyobrażam sobie nie wyobraża sobie auta z tego segmentu bez a
ósemki pod maską jak ustaliliśmy LS jest zaprojektowany awangardowo a do kanonów klasycznej limuzyny bardziej pasuje na
przykład 77
prowadzić jak taka większa i bardziej Luksusowa seria
5 chodzi mi wrażenie z jazdy 45 prowadzi
się wyśmienicie a Seria 7 nie może jest właśnie większa cięższa i bardziej Luksusowa cię już jest bardziej dla
kierowcy nie jeszcze prezesa i to w porównaniu z klasą s rodzi oczywiście liczne implikacje no Po pierwsze jak ktoś kocha luksus to wtedy wybierze ja z klasy który jeździ
jak pływa
jak jacht luksusowy jacht także nie dotykający nawierzchni
jak ktoś lubi jednak sam prowadzić No to wybierze
raczej series
się zrobiono bardziej pod kierowcę chyba że wybierze S klasa wersja ciebie No i jest jeszcze jeden aspekt a mianowicie za kierownicą serii 7
pracuje nikt nas nie pomyli z szoferem co może mieć miejsce w
mercedesie klasy S Tak czy inaczej przesiadają się z piątki do Siódemki nie
będzie nigdy takiego poczucia skoku głową w dół w
kłębie luksusu jak to ma miejsce w przypadku klasy S I to też sprawia że jest no Pod pewnymi względami wyjątkowe
więc jest wyjątkowy jeśli chodzi o wygląd
o silniki o poczucie luksusu i ja wspomniałem że to wcale nie jest topowa wersję że na tą wersją mamy jeszcze 3
inne silnikowe to co powiem ci że tych wersji jeszcze lepszych mamy
nie 3 bo oprócz 600 s 63 s 65 mamy
przecież jeszcze pullmana o zwiększonym rozstawie osi i
jeszcze bardziej luksusowego nie miał maybacha
więc stopniowanie w przypadku Mercedesa stopniowanie słowa luksusowy wydaje się nie mieć końca luksusowy jeszcze bardziej luksusowy jeszcze bardziej bardziej bardziej lub
bardziej najbardziej luksusowy a nie jeszcze bardziej luksusowy wygląda
że akurat to jeśli chodzi o luksus
to w tej marce skajsdelimit i prawdopodobnie
na pewno sprawia że w segmencie klasy
bo właśnie s to właśnie klasa s najwyższy
słupki sprzedaż jako lidera sprzedaży klasy S często widzimy na ulicach naszych miast i
można powiedzieć że obok tego auta można było przejść obojętnie czarny albo granatowy Mercedes
wiele takich myślimy
jednak Wystarczy otworzyć drzwi do kabiny i wszystko się zmienia bo widzimy przed sobą w które
pozwala na spędzenie w tym samochodzie całego dnia i
wyjście z niego wieczorem bez najmniejszego śladu zmęczenia jednak
czy
chciałbym mieć taki samochód gdybym
miał szofera nie
zastanawiałbym się ani chwili Gdyby to było moje miejsce natomiast gdyby chciał codziennie rano zajmować
miejsce za kierownicą
tego samochodu to chyba łaskawie spojrzał bym na BMW serii 7 samochód może mniej
wyjątkowy jeśli chodzi o swoją luksusowo iść ale jednak bardzo złożony bardziej stworzony do potrzeb kierowcy
albo nie najchętniej to kupiłbym klasę E bo jak dla mnie ma w sobie to wszystko czego oczekuje
od klasy s a jednocześnie wreszcie jest
prawdziwym autem dla kierowcy to już zresztą mieliśmy okazję przetestować ostatnio na torze Kielce