Mercedes-Benz S 600: flagowa limuzyna w dłuższej wersji
Podczas Salonu Samochodowego w Detroit zadebiutował Mercedes-Benz S 600. Pojazd jest oferowany wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi (3 165 mm).
S 600 napędzany jest silnikiem V12 biturbo 6,0 o mocy 530 KM i momencie obrotowym 830 Nm dostępnym od 1 900 obr./min. W porównaniu z poprzednikiem pojemność motoru zwiększyła się o 0,5 l a moc o 13 KM. Samochód spełnia normę emisji Euro 6, dysponuje po raz pierwszy funkcją ECO start/stop w standardzie, natomiast spalanie wynosi 11,1 l/100 km (o 21 proc. mniej niż w poprzedniej wersji). Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s a prędkość maksymalną ustalono na 250 km/h.
Motor Mercedesa S 600 posiada aluminiową skrzynię korbową, rozrząd napędzany łańcuchem, kuty wał korbowy ze stali poddanej hartowaniu i odpuszczaniu, kute tłoki, nową jednostkę sterującą, nową cewkę zapłonową, trzy zawory na cylinder (dwa ssące i jeden wydechowy), drążone zawory wydechowe z wypełnieniem sodowym i niskotemperaturowy obieg cieczy chłodzącej z osobnym zbiorniczkiem wyrównawczym.
Do wyposażenia standardowego należy m. in. system inteligentnego oświetlenia LED-owego, zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją ROAD SURFACE SCAN, pakiet Driving Assistance Plus oraz układy: Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, BAS PLUS wraz z Cross-Traffic Assist, DISTRONIC PLUS z funkcją STEER CONTROL i Stop&Go Pilot, PRE-SAFE Brake i PRE-SAFE PLUS. Warto dodać, że system COLLISION PREVENTION ASSIST zostanie zastąpiony nowszą wersją, która w przypadku zagrożenia uruchomi awaryjne hamowanie z prędkości nawet 200 km/h.
Rynkowy debiut Mercedesa S 600 będzie miał miejsce w marcu br. Wtedy też lista opcji pojazdu wzbogaci się o gładzik, pozwalający na sterowanie wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego gestami palców oraz umożliwiający odręczne wprowadzanie liter, cyfr i znaków specjalnych. Kolejną nowością w Klasie S będzie wyświetlacz head-up, który pokaże najważniejsze informacje na przedniej, opcjonalnie podgrzewanej elektrycznie szybie.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl