Zapowiedź kolejnej generacji
Typowe dla tylnonapędowych samochodów proporcje podkreśla znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - linia biegnąca od przedniej lampy do tylnego koła, długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, wyraźnie zaakcentowane nadkola, 21-calowe obręcze (z ogumieniem 265/35 R21 z przodu i 295/35 R21 z tyłu) oraz szeroki optycznie tylny pas. Nowe gran turismo mierzy 5 050 mm długości, 1 958 mm szerokości i 1 409 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 945 mm.
Podzielona na strefy deska rozdzielcza ma wyraźną strukturę i nawiązuje do kształtów nadwozia. Górna część kokpitu z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu i płynnie przechodzić w panele drzwi. Futurystyczne otwory wentylacyjne oraz instrumenty sterujące wykonano z polerowanego aluminium. Dotykowy wyświetlacz pomiędzy fotelami wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowcę miastach świata. Panel tunelu środkowego pokrywa powłoka "czarnego diamentu" - efekt taki stworzono dzięki wykorzystaniu metody chemicznego osadzania z fazy gazowej. W temperaturze 1 000 st. C metal reaguje z lśniącą powierzchnią i tworzy odporną na zarysowania warstwę. Ciekawie prezentuje się również dobór kolorów i materiałów - biel tapicerki kontrastuje z antracytową podłogą oraz aluminiowymi okładzinami. Fotele i deskę rozdzielczą pokrywa miękka skóra cielęca a podsufitkę wykonano z ręcznie tkanego jedwabiu.