Zielony potwór
Mercedes-AMG stworzył najmocniejszy wariant modelu GT o oznaczeniu "R". Zielony pojazd dysponuje mocą 585 KM, co pozwala rozpędzić się do "setki" w 3,6 s.
GT R powstał na bazie swojego starszego "brata", czyli GT S. Konstruktorzy opracowali go z naciskiem na jazdę torową, choć może też jeździć po drogach publicznych. Poza wyścigowymi parametrami technicznymi do motorsportu nawiązuje też specjalny, zielony lakier. Ma on symbolizować "Zielone Piekło", jak często mówi się o Północnej Pętli toru Nurburgring.
Samochód posiada nisko osadzony przedni pas i pochyloną osłonę chłodnicy, a to przełożyło się na lepszą efektywność aerodynamiczną. Po bokach nowego, szerokiego zderzaka znajdują się przypominające kształtem silniki odrzutowe wloty powietrza. Ciekawym rozwiązaniem jest wykonany z włókna węglowego aktywny profil aerodynamiczny, który przy prędkości 80 km/h automatycznie wysuwa się spod samochodu o ok. 40 mm, zmieniając przepływ powietrza pod podwoziem. W efekcie powstaje tzw. efekt Venturiego, który sprawia, że model jest dodatkowo "przyssany" do drogi. Kolejną aerodynamiczną nowinką jest system zarządzania powietrzem, który korzysta z poziomych żaluzji zamontowanych w dolnej części przedniego pasa. Mogą być one otwierane lub zamykane elektrycznie w czasie ok. 1 s.