Trwa ładowanie...
10-07-2016 13:30

Mercedes-AMG GT R: 585-konny, zielony potwór

Mercedes-AMG GT R: 585-konny, zielony potwórŹródło: zdjęcie producenta
d4gkqwd
d4gkqwd

Mercedes-AMG stworzył najmocniejszy wariant modelu GT o oznaczeniu "R". Zielony pojazd dysponuje mocą 585 KM, co pozwala rozpędzić się do "setki" w 3,6 s.

GT R powstał na bazie swojego "brata", czyli GT S. Konstruktorzy opracowali go z naciskiem na jazdę torową, choć może też jeździć po drogach publicznych. Poza wyścigowymi parametrami technicznymi do motorsportu nawiązuje też specjalny, zielony lakier. Ma on symbolizować "Zielone Piekło", jak często mówi się o Północnej Pętli toru Nurburgring.

Samochód posiada nisko osadzony przedni pas i pochyloną osłonę chłodnicy, a to przełożyło się na lepszą efektywność aerodynamiczną. Po bokach nowego, szerokiego zderzaka znajdują się przypominające kształtem silniki odrzutowe wloty powietrza. Ciekawym rozwiązaniem jest wykonany z włókna węglowego aktywny profil aerodynamiczny, który przy prędkości 80 km/h automatycznie wysuwa się spod samochodu o ok. 40 mm, zmieniając przepływ powietrza pod podwoziem. W efekcie powstaje efekt Venturiego, który sprawia, że samochód jest dodatkowo "przyssany" do drogi. Kolejną aerodynamiczną nowinką jest system zarządzania powietrzem, który korzysta z poziomych żaluzji zamontowanych w dolnej części przedniego pasa. Mogą być one otwierane lub zamykane elektrycznie w czasie ok. 1 s.

Z boku uwagę zwracają przednie błotniki z włókna węglowego, które zwiększają całkowitą szerokość przodu nadwozia o 46 mm. Pozwoliły ona zmieścić szerzej rozstawione koła z większymi, 19-calowymi felgami. Nie zabrakło też bocznych otworów, przez które ucieka gorące powietrze z komory silnika. Każdy z nich zdobi perforowana listwa z pięcioma "oczkami" i emblemat. Tył z kolei jest zdominowany przez nowe, aluminiowe błotniki, 20-calowe felgi, podwójny dyfuzor, duże skrzydło przymocowane na stałe do pokrywy bagażnika oraz szereg otworów aerodynamicznych.

d4gkqwd

We wnętrzu standardowo będą montowane kubełkowe fotele, pokryte mieszanką skóry i mikrofibry. Konstruktorzy zdecydowali się również na zastosowanie żółtych pasów bezpieczeństwa, wskaźników z akcentami w tym samym kolorze, elementów pokrytych lakierem fortepianowych oraz specjalnych instrumentów, takich jak pokrętło systemu kontroli trakcji. Deska rozdzielcza posiada cztery otwory wentylacyjne pośrodku i dwa dodatkowe po bokach.

Do wymagań jazdy torowej dostosowano zawieszenie. Podwójne wahacze, zwrotnice i piasty wykonano z aluminium. Dodatkowo tylna oś posiada grubszy stabilizator rurowy, a kierowca może wybrać własne ustawienia i ręcznie regulować wstępne napięcie sprężyn. Regulowane zawieszenie łączy się z aktywną, adaptacyjną kontrolą tłumienia. System ten elektronicznie kontroluje i automatycznie dostosowuje amortyzację każdego koła zależnie od stylu prowadzenia, prędkości i aktualnych warunków drogowych. Jako pierwszy model z palety Mercedes-AMG samochód ten otrzymał aktywną skrętną tylną oś.

Sercem Mercedesa-AMG GT R jest 4-litrowy silnik V8 biturbo, który generuje 585 KM mocy (o 75 KM więcej niż GT S). Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm, a ciśnienie doładowania 1,35 bara. Turbosprężarki zamontowano pomiędzy głowicami cylindrów, dzięki czemu jednostka ma bardziej kompaktowe wymiary. Z motorem współpracuje 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG Speedshift DCT. Posiada ona cztery tryby pracy - Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual.

Samochód trafi do sprzedaży 21 listopada 2 016 r. W Europie jego dostawy rozpoczną się w marcu 2017 r.

d4gkqwd

ll

d4gkqwd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4gkqwd
Więcej tematów