Trwa ładowanie...
25-09-2014 15:48

Mercedes-AMG C 63: klasyczna moc

Mercedes-AMG C 63: klasyczna mocŹródło: zdjęcie producenta
dx6ja5q
dx6ja5q

Nowa odsłona Klasy C w wydaniu AMG to typowa dla Mercedesa mieszanka przeciwieństw. Z jednej strony klasyczna limuzyna lub kombi, a z drugiej brutalne auto sportowe. Najnowsza odsłona modelu C 63 będzie dostępna w dwóch wariantach – standardowym i wzmocnionym S.

Za napęd Mercedesa-AMG C 63 odpowiada 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który trafi też pod maskę sportowego AMG GT. Standardowo dostarcza on 476 KM i 650 Nm – wystarczająco, aby stateczny samochód zamienić w prawdziwego sportowca. Tym, dla których jest to za mało, Mercedes oferuje odmianę C 63 S, która może pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm. Oznacza to, że już podstawowy model jest mocniejszy niż cała konkurencja.

Najszybsza wersja, czyli C 63 S sedan rozpędza się do 100 km/h w 4,0 s, natomiast nieco słabsza odmiana potrzebuje na to 4,1 s. Wersje kombi są odpowiednio wolniejsze o 0,1 s. Wszystkie modele posiadają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Silnik współpracuje z poprawioną 7-biegową sportową skrzynią AMG Speedshift MCT, w której skrócono czas potrzebny na zmianę przełożeń.

Mercedes chwali się tym, że nowa Klasa C od AMG jest nie tylko szybka, ale też najbardziej oszczędna w swojej klasie. Zdaniem producenta słabszy model ma zużywać średnio 8,2 l/100 km, co oznacza, że jest o blisko 1/3 bardziej oszczędny od swojego poprzednika i to mimo lepszych osiągów. Również stosunek masy do mocy – 3,4 kg/KM (C 63 S) i 3,6 kg/KM (C 63) – jest najlepszy tym segmencie.

Większa moc wymaga też zmiany innych elementów. Klasa C w wydaniu AMG otrzymała sportowe zawieszenie sterowane elektronicznie, szperę i różne tryby pracy – od komfortowego, po najbardziej sportowy.

dx6ja5q

Stylistycznie model ten wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem. Przedni zderzak otrzymał niezbędne wloty powietrza, natomiast z tyłu cztery końcówki wydechu zintegrowano z dyfuzorem. Jak przystało na Mercedesa – model ten łączy elegancję ze sportem.

Swój oficjalny debiut C 63 będzie mieć podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Na początku, w lutym 2015 r., do salonów trafi sedan, natomiast dwa miesiące później dołączy do niego wersja kombi.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj