Mercedes-AMG C 63: klasyczna moc

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Nowa odsłona Klasy C w wydaniu AMG to typowa dla Mercedesa mieszanka przeciwieństw. Z jednej strony klasyczna limuzyna lub kombi, a z drugiej brutalne auto sportowe. Najnowsza odsłona modelu C 63 będzie dostępna w dwóch wariantach – standardowym i wzmocnionym S.

Za napęd Mercedesa-AMG C 63 odpowiada 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który trafi też pod maskę sportowego AMG GT. Standardowo dostarcza on 476 KM i 650 Nm – wystarczająco, aby stateczny samochód zamienić w prawdziwego sportowca. Tym, dla których jest to za mało, Mercedes oferuje odmianę C 63 S, która może pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm. Oznacza to, że już podstawowy model jest mocniejszy niż cała konkurencja.

Najszybsza wersja, czyli C 63 S sedan rozpędza się do 100 km/h w 4,0 s, natomiast nieco słabsza odmiana potrzebuje na to 4,1 s. Wersje kombi są odpowiednio wolniejsze o 0,1 s. Wszystkie modele posiadają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Silnik współpracuje z poprawioną 7-biegową sportową skrzynią AMG Speedshift MCT, w której skrócono czas potrzebny na zmianę przełożeń.

Mercedes chwali się tym, że nowa Klasa C od AMG jest nie tylko szybka, ale też najbardziej oszczędna w swojej klasie. Zdaniem producenta słabszy model ma zużywać średnio 8,2 l/100 km, co oznacza, że jest o blisko 1/3 bardziej oszczędny od swojego poprzednika i to mimo lepszych osiągów. Również stosunek masy do mocy – 3,4 kg/KM (C 63 S) i 3,6 kg/KM (C 63) – jest najlepszy tym segmencie.

Większa moc wymaga też zmiany innych elementów. Klasa C w wydaniu AMG otrzymała sportowe zawieszenie sterowane elektronicznie, szperę i różne tryby pracy – od komfortowego, po najbardziej sportowy.

Stylistycznie model ten wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem. Przedni zderzak otrzymał niezbędne wloty powietrza, natomiast z tyłu cztery końcówki wydechu zintegrowano z dyfuzorem. Jak przystało na Mercedesa – model ten łączy elegancję ze sportem.

Swój oficjalny debiut C 63 będzie mieć podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Na początku, w lutym 2015 r., do salonów trafi sedan, natomiast dwa miesiące później dołączy do niego wersja kombi.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy