Mercedes-AMG C 63: klasyczna moc
Nowa odsłona Klasy C w wydaniu AMG to typowa dla Mercedesa mieszanka przeciwieństw. Z jednej strony klasyczna limuzyna lub kombi, a z drugiej brutalne auto sportowe. Najnowsza odsłona modelu C 63 będzie dostępna w dwóch wariantach – standardowym i wzmocnionym S.
Za napęd Mercedesa-AMG C 63 odpowiada 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który trafi też pod maskę sportowego AMG GT. Standardowo dostarcza on 476 KM i 650 Nm – wystarczająco, aby stateczny samochód zamienić w prawdziwego sportowca. Tym, dla których jest to za mało, Mercedes oferuje odmianę C 63 S, która może pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm. Oznacza to, że już podstawowy model jest mocniejszy niż cała konkurencja.
Najszybsza wersja, czyli C 63 S sedan rozpędza się do 100 km/h w 4,0 s, natomiast nieco słabsza odmiana potrzebuje na to 4,1 s. Wersje kombi są odpowiednio wolniejsze o 0,1 s. Wszystkie modele posiadają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Silnik współpracuje z poprawioną 7-biegową sportową skrzynią AMG Speedshift MCT, w której skrócono czas potrzebny na zmianę przełożeń.
Mercedes chwali się tym, że nowa Klasa C od AMG jest nie tylko szybka, ale też najbardziej oszczędna w swojej klasie. Zdaniem producenta słabszy model ma zużywać średnio 8,2 l/100 km, co oznacza, że jest o blisko 1/3 bardziej oszczędny od swojego poprzednika i to mimo lepszych osiągów. Również stosunek masy do mocy – 3,4 kg/KM (C 63 S) i 3,6 kg/KM (C 63) – jest najlepszy tym segmencie.
Większa moc wymaga też zmiany innych elementów. Klasa C w wydaniu AMG otrzymała sportowe zawieszenie sterowane elektronicznie, szperę i różne tryby pracy – od komfortowego, po najbardziej sportowy.
Stylistycznie model ten wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem. Przedni zderzak otrzymał niezbędne wloty powietrza, natomiast z tyłu cztery końcówki wydechu zintegrowano z dyfuzorem. Jak przystało na Mercedesa – model ten łączy elegancję ze sportem.
Swój oficjalny debiut C 63 będzie mieć podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Na początku, w lutym 2015 r., do salonów trafi sedan, natomiast dwa miesiące później dołączy do niego wersja kombi.
sj/tb/sj, moto.wp.pl